آبشار شاهاندشت؛ بلندترین آبشار مازندران

آبشار شاهاندشت ؛ بلندترین آبشار مازندران

استان مازندران را باید عروس شهرهای ایران به شمار آوریم. زیرا دنیایی از زیبایی را در خود پنهان نموده است، که هر یک از این زیبایی ها هوش از سر آدمی می برد. آبشار شاهاندشت مازندران یکی از جاذبه های طبیعی فوق العاده در این استان به شمار می رود، که به بلندترین آبشار مازندران شهرت دارد.

این آبشار بی نظیر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و در روستایی با همین نام واقع شده است. می توانید با سفر به مازندران از این جاذبه طبیعی و فوق العاده دیدنی بازدید نمایید، و از زیبایی های طبیعی آن لذت ببرید. بیشتر مسافرانی که به مازندران سفر می کنند، بازدید از آبشار شاهاندشت را در لیست برنامه های خود قرار می دهند.

زیرا دیدن این آبشار در بلند ترین منطقه این استان خالی از لطف نبوده و می تواند شوق زندگی را در انسان ایجاد کند.

آبشار شاهاندشت

زیبایی های آبشار شاهاندشت، بلندترین آبشار مازندران

این آبشار دارای 51 متر ارتفاع می باشد، و از 8 ابشار دیگر تشکیل شده است. مسئله ای که منجر شده است تا این آبشار به عنوان جاذبه ای فوق العاده در استان مازندران شناخته شود، داشتن آبشارهای دیگری در پس این آبشار بلند است. آبشار اول شاهاندشت دارای ارتفاع 15 متر بوده و آبشار دوم آن تقریبا 30 متری می باشد.

در حالی که آبشار های 3، 4 و 5 آبشار شاهاندشت نیز به صورت پلکانی در بالای این ابشار قرار دارند. که هر یک از این آبشار ها به ترتیب دارای ارتفاعی معادل 12، 18 و 10 متر می باشند. زیبایی های طبیعی مازندران منجر شده است تا بیشتر مردم ایران به نصب اپلیکیشن املاک باشی بر روی گوشی های هوشمند خود، در این استان خانه و ویلا اجاره کنند و به سفر روند.

می توانید با سفر به مازندران و بازدید از آبشار شاهاندشت، از قلعه ملک بهمن، غار کبوتر یا غار الیاس تنگه و مکان های دیگر نیز دیدن نمایید.

مطلب پیشنهادی

کلیساهای ایران

کلیساهای ایران ؛ جذاب ترین مکان های دیدنی

در میان دیدنی ترین و خاص ترین کلیساهای ایران، برخی به ثبت یونسکو رسیده اند و برخی دیگر به عنوان آثار ملی ایران شناخته می شوند. این کلیساها برای مسیحیان و ارامنه ای که در ایران سکونت دارند بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است. اما در کنار این مسئله، زیبایی های خاص این کلیساها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *