آبشار زردلیمه؛ طبیعت بی نظیر شهرکرد

آبشار زردلیمه؛ طبیعت بی نظیر شهرکرد

استان چهار محال و بختیاری یکی از استانهای خوش آب و هوایی است، که به دلیل موقعیت کوهستانی و سردی که دارد بیشترین آبشار را در خود جای داده است. آبشار زردلیمه آبشاری دیدنی در منطقه اردل شهرکرد است، که طبیعت بی نظیر آن انسان را مدهوش و سرمست می کند. 

استان چهار محال و بختیاری یکی از استانهای خوش آب و هوایی است، که به دلیل موقعیت کوهستانی و سردی که دارد بیشترین آبشار را در خود جای داده است. آبشار زرد لیمه آبشاری دیدنی در منطقه اردل شهرکرد است، که طبیعت بی نظیر آن انسان را مدهوش و سرمست می کند. 

به همین دلیل بهترین زمان سفر به این استان و بازدید از آبشار زردلیمه، فصل بهار و تابستان است. افراد کمی در ایران هستند که استان چهار محال و بختیاری را بشناسند. اما همان افراد محدودی که به این استان سفر کرده اند نیز، از زیبایی ها و جذابیت های طبیعی این استان خاطرات خوبی در ذهن دارند. 

آبشار زردلیمه

آبشار زردلیمه جاذبه ای دیدنی و فراموش نشدنی

اگر علاقه مند به کوهنوردی و طبیعت گردی هستید، بهتر است همین الان اقدام به اجاره سوئیت یا اجاره خانه مبله در شهرکرد نمایید. تا خودتان را برای آغاز یک سفر فوق العاده به این استان اماده کنید. سراسر شهرکرد را رشته کوه های زاگرس فرا گرفته اند. 

از این رو چشم انداز های طبیعی و زیبایی در این منطقه وجود دارد که می تواند در روز های تعطیل و آخر هفته مناسب ترین محل برای گردش به شمار رود. از جمله دیدنی ترین و خاص ترین نقاط استان چهارمحال و بختیاری باید به آبشار زردلیمه اشاره کنیم. 

این آبشار را باید از عریض ترین آبشار های کشور به شمار آوریم که از میان رشته کوه های رفیع زاگرس سر برآورده است. ارتفاع این آبشار 40 متر است و تاج آبشار حدود 65 متر می باشد. تمامی حاشیه های اطراف آبشار زردلیمه را درختان زیبای بلوط پوشانده اند. 

جنگل بلوط این منطقه دومین منبع طبیعی در ایران است که پس از جنگل های شمال وجود دارد. از این رو ارزش بسیار زیادی داشته و زیبایی فوق العاده نیز دارد. مردم بسیاری از شهرها و استان های اطراف به شهرکرد سفر می کنند، تا از طبیعت جنگل های بلوط نهایت استفاده را ببرند. 

تنفس در میان این جنگل ها، انسان را در خلسه فرو می برد. علاوه بر آن در کنار درختان بلوز، درختان بادام وحشی و صنوبر نیز در این منطقه وجود دارد. که همین امر جذابیت آبشار زردلیمه را افزایش داده است و از آن منطقه ای رویایی به وجود آورده. 

طبیعت فوق العاده شهرکرد
[faqs style=”accordion” filter=”chaharmahalobakhtiari”]

مطلب پیشنهادی

غار سنگ شکن

غار سنگ شکن جهرم؛ لانه عجیب و دست ساز

در میان جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر جهرم، باید به غار سنگ شکن اشاره کنیم. این غار دیدنی از زیبایی های خاصی برخوردار است، که می تواند انسان را به وجد آورد. همین جاذبه های تاریخی در جهرم است که منجر شده تا هر ساله بر تعداد گردشگرانی که این شهر را برای سفر انتخاب می کنند، افزوده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *