کوه های مریخی چابهار؛ خاص و بی نظیر

کوه های مریخی چابهار؛ خاص و بی نظیر

بسیاری از مردم ایران، منطقه چابهار را تنها به دلیل منطقه آزاد بودن آن میشناسند. حتی نمی دانند در این منطقه جنوبی، چه جاذبه های زیبایی وجود دارد. اما زمانی که به این شهر سفر میکنند، با دیدن کوه های مریخی چابهار مسحور می شوند و قدرت تکلم خود را از دست می دهند. 

چابهار که یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان است، آب و هوای بهاری و معتدلی دارد. از آنجایی که این آب و هوا بهاری در تمامی فصول در این منطقه حاکم است، نام آن را چهار بهار( چابهار) نهاده اند. با این که این منطقه ازاد تجاری، سالانه بسیاری از مردم را از سراسر کشور به سمت خود جذب می کند، اما جاذبه های طبیعی فوق العاده ای نیز در این منطقه وجود دارد که هنوز ناشناخته اند. 

کوه های مریخی چابهار یکی از جذاب ترین و خاص ترین جاذبه های طبیعی این استان شناخته می شوند، که از آنها با نام کوه های مینیاتوری نیز یاد می شود. این کوه ها در اصل از نوعی رسوب تشکیل شده اند که در زمانهای دور در زیر خاک مدفون بوده اند. 

کوه های مینیاتوری

علت زیبایی و خاص بودن کوه های مریخی چابهار 

یکی از جذابیت هایی که میتوانیم برای این منطقه بیان نماییم، عدم وجود پوشش گیاهی خاص است. به همین دلیل این کوه ها چراگاه مناسبی به شمار نمی روند. داشتن شیارهای زیر و یکدستی که سراسر این کوه ها را پوشانده است، منجر شده تا این کوه ها با نام کوه های مینیاتوری نیز شهرت یابند. 

از سوی دیگر چون این کوه ها جلوه ای خاص و فرا زمینی دارند، از آنها با نام کوه های مریخی چابهار نیز یاد می شود. مسافران و گردشگران زیادی هر ساله با اجاره سوئیت در چابهار، به این منطقه سفر می کنند. تا علاوه بر خرید و گردش در این منطقه ازاد، به تفریح و بازدید از ای کوه های مریخی نیز بپردازند.

یکی دیگر از زیبایی هایی که باعث می شود تا مردم کشور این منطقه را برای سفر انتخاب کنند، اسمان زیبای آن است. به گونه ای که می توان به صورت همزمان اقدام به رصد 14 صور فلکی نمود. منطقه رفاهی که در میان کوه های مریخی چابهار قرار دارد، بسیاری از طبیعت دوستان را به این شهر جذب می کند. 

اگر قصد دارید از جاذبه های طبیعی و دیدنی مناطق جنوب کشور نیز بازدید نمایید، بهتر است چابهار را در لیست شهرهای بازدید کننده خود قرار دهید. 

کوه های مریخی چابهار

مطلب پیشنهادی

غار سنگ شکن

غار سنگ شکن جهرم؛ لانه عجیب و دست ساز

در میان جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر جهرم، باید به غار سنگ شکن اشاره کنیم. این غار دیدنی از زیبایی های خاصی برخوردار است، که می تواند انسان را به وجد آورد. همین جاذبه های تاریخی در جهرم است که منجر شده تا هر ساله بر تعداد گردشگرانی که این شهر را برای سفر انتخاب می کنند، افزوده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *