تنگه های ایران

کدامیک از تنگه های ایران برای یک سفر مهیج مناسبند؟

تنگه های ایران دارای انواع و اقسام مختلف هستند که هر کدام از آنها در جایی از ایران قرار گرفته اند. در معنای عام به تنگه به مکانی اطلاق می شود که باعث ایجاد فاصله بین دو خشکی می شود. برخی از تنگه ها در موقعیت های حساس و خاص و برخی دیگر تنها برای گردشگری و بازدید مناسب هستند. اگر از انتخاب مقاصد خاص برای گردشگری لذت می برید و از طرفی در انتخاب یک مکان خاص دچار تردید هستید این مطلب را دنبال نمایید.

تنگه های ایران: تنگه چاهکوه در قشم

یکی از تنگه های زیبای ایران تنگه چاهکوه است که در واقع بیشتر مشابه یک اثر هنری می باشد و در جزیره زیبای قشم واقع است. این تنگه در طی فعالیت های زمین و فرسایش سنگ ها به شکل امروزی خود قرار گرفته و همواره گردشگران متعددی را به سمت خود می کشاند. این تنگه مهم ترین تنگه در بین دیگر موارد مشابه به حساب می آید که تقریبا در هیچ کجای ایران مانند آن را پیدا نخواهید کرد.

تنگه چاهکوه

تنگه لی لی دورود

این تنگه هم دو بخش خشکی و هم دو بخش آبی را از یکدیگر جدا کرده و همواره گردشگران متعددی را به سمت خود جذب می کند. این تنگه نیز در اثر تغییرات روی سنگ های این ناحیه به شکل امروزی درآمده است منتها به دلیل وجود آب و سرسبزی بی نظیرش برای آبتنی و شنا مکان مناسبی به شمار می آید.

تنگه لی لی دورود

تنگه رغز شیراز

تنگه رغز نیز مانند تنگه لی لی دورود داری فضایی برای شنا و آبتنی است. این تنگه بین داراب و فسا قرار گرفته است که عموما شناخته شده نیست  و کمتر کسی از وجود آن با خبر است. رسیدن به این تنگه از بین دیگر تنگه های ایران نسبتا صعب العبور است اما بوده اند کسانی که به آسانی به آن دسترسی پیدا کرده اند. در این تنگه ماهی های متعددی وجود دارد و آب و هوای آن در اکثر اوقات سال مناسب است.

تنگه رغز

تنگه های ایران: تنگه شیرز

اگر نگاهی به تصاویر تنگه شیرز در اینترنت بیندازید، حس می کنید که در مقابل یک تصویر دیجیتال از پیش ساخته شده قرار دارید. اما وجود این تنگه و ظاهر جادویی اش عین حقیقت است. این تنگه در استان لرستان قرار دارد و بین کرمانشاه، و ایلام و لرستان واقع شده است. طول آن 5 کیلومتر است و دیواره هایش تا 200 متر هم ارتفاع دارند. محل دسترسی دقیق به این تنگه 50 کیلومتری کوهدشت است.

تنگه شیرز

شما برای سفر به این مناطق و دسترسی آسانتر به این تنگه ها می توانید در صدد اقامت در یک سوئیت، آپارتمان و یا ویلا برآیید. از این رو تنها با مراجعه به سایت و اپ املاک باشی می توانید یک مکان اقامتی را رزرو و اجاره کنید.

مطلب پیشنهادی

غار سنگ شکن

غار سنگ شکن جهرم؛ لانه عجیب و دست ساز

در میان جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر جهرم، باید به غار سنگ شکن اشاره کنیم. این غار دیدنی از زیبایی های خاصی برخوردار است، که می تواند انسان را به وجد آورد. همین جاذبه های تاریخی در جهرم است که منجر شده تا هر ساله بر تعداد گردشگرانی که این شهر را برای سفر انتخاب می کنند، افزوده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *