چرا تجربه گردش در کویر های ایران را نباید از دست بدهیم؟

چرا تجربه گردش در کویر های ایران را نباید از دست بدهیم؟

به همان اندازه ای که ایران دارای جنگل، دشت، آبشار، تنگه و غیره است، دارای کویر های متعددی است که در عین خشک و گرم بودن شان (که ویژگی مشترک همگی آنهاست)، زیبا هستند. کویر های ایران، در هر منطقه ای که واقع شده باشند، زیبایی خاص خود را دارند و این زیبایی ها مدیون شرایط آب و هوا و موقعیت آنهاست. به عنوان مثال اگر نگاهی به کویر لوت بیندازیم دو ناحیه را می بینیم، یکی کویر و یکی دشت که هر کدام بنا به شرایط زیستی که دارند این نام ها را از آن خود کرده اند. برای شناخت کویر های ایران با این مطلب همراه باشید.

کویر های ایران

کویر های ایران کدامند؟

اگر بخواهیم یک دسته بندی کلی داشته باشیم می توانیم بگوییم که کویر های ایران شامل موارد زیر هستند:

  • کویر ریگ جن سمنان
  • کویر ریگان کرمان
  • کویر ورزنه
  • نمکزار سیرجان
  • کویر مصر اصفهان
  • کویر کاراکال یزد
  • کویر مرنجاب اصفهان
  • کویر سیازگه ابوزیدآباد
  • کویر حلوان طبس
  • کویر شهداد کرمان
کویر شهداد

به دیدن کدامیک از کویر های ایران برویم؟

کویر مصر اصفهان در واقع بر اساس نام روستایی است که در این منطقه قرار گرفته است. در این کویر ماسه های طلایی زیبایی وجود دارند که هر چشمی را به سمت خود خیره می کنند. در این کویر امکانات لازم وجود دارد و عموما تور های متعددی برای بازدید از آن برگزار می شود.

کویر مصر اصفهان

از سویی دیگر کویر مرنجاب اصفهان دارای جاذبه هایی مانند دریاچه نمک، پارک ملی و غیره می باشد. در این منطقه پوشش گیاهی به چشم می خورد و فاصله آن تا آران و بیدگل 50 کیلومتر است. در این منطقه نیز امکانات متعددی وجود دارد. یکی از آنها کاروانسرایی است که از دیرباز تا کنون برای استراحت مسافران استفاده می شده است.

کویر مرنجاب

کویر کاراکال در یزد واقع شده است و از زیباترین گزینه ها برای سفر است. این کویر نام خود را از یک گربه وحشی به این اسم گرفته است. در این کویر شما می توانید شاهد حرکت شن های روان و شمردن ستاره ها از نزدیکترین فاصله ممکن باشید.

کویر کاراکال

کویر حلوان طبس، یکی دیگر از کویر های ایران است که بسیار شناخته شده می باشد. در نزدیکی این کویر نیز روستایی به همین نام (مانند کویر مصر) وجود دارد. ریگزار های موجود در این منطقه همواره گردشگران متعددی را به سمت خود می کشاند. در برخی از مناطق آن نیز ترکیب کوه و ماسه جلوه جذابی به آن می بخشد. شما می توانید در این کویر تجربه شتر سواری و راندن موتور های چهار چرخ را داشته باشید.

لازم به ذکر است که، شما برای اقامت در شهر های نزدیک این کویر ها می توانید به سراغ رزرو و اجاره خانه، آپارتمان، سوئیت یا ویلا با کمک اپ یا سایت املاک باشی بروید.

مطلب پیشنهادی

کلیساهای ایران

کلیساهای ایران ؛ جذاب ترین مکان های دیدنی

در میان دیدنی ترین و خاص ترین کلیساهای ایران، برخی به ثبت یونسکو رسیده اند و برخی دیگر به عنوان آثار ملی ایران شناخته می شوند. این کلیساها برای مسیحیان و ارامنه ای که در ایران سکونت دارند بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است. اما در کنار این مسئله، زیبایی های خاص این کلیساها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *