موزه چهار فصل

موزه چهار فصل اراک؛ جاذبه های توریستی از دوره قاجار

حمام موزه چهار فصل اراک، یکی از جاذبه های گردشگری و تاریخی بر جا مانده از دوره قاجار در ایران است. این منطقه توریستی و گردشگری، از قدمت زیادی برخوردار بوده، و مسافران زیادی برای بازدید از این منطقه، به اراک سفر می کنند. اگر بخواهیم تنها در چند کلمه زیبایی و تمدن آن را وصف کنیم، بدون تردید در این زمینه ناموفق خواهیم بود.

از جمله زیبایی های این مکان تاریخی باید به هنر کاشی کاری که در آن به کار رفته اشاره کنیم. بدون شک حمام موزه چهار فصل اراک در هنر کاشی کاری، معماری خاص و کم نظیری دارد و کم از موزه های مطرح جهان نیست . این موزه در حدود 100 سال پیش توسط مردم و به دستور حاکمان قاجار ساخته شد است. به همین دلیل نیز موفق شده است علاقه مندان به تاریخ را به سمت خود جذب کند.

موزه چهار فصل اراک

 

تاریخچه ساخت حمام موزه چهار فصل اراک

ساخت این موزه تاریخی و توریستی، در دوره احمد شاه قاجار آغاز شد و به مدت 3 سال و دوماه به طول انجامید. در نهایت این موزه به دلیل جاذبه های معماری و سبک طراحی خاصی که دارد، موفق شد در سال 1373 به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری در ایران، به ثبت برسد. حتی می توانیم این موزه تاریخی را به عنوان موزه مردم شناسی و باستان شناسی نیز یاد کنیم.

تزیینات منحصر به فردی در موزه چهار فصل وجود دارد، که منجر شده است تا بیشتر مردم ایران با اجازه سوئیت در اراک از طریق نصب اپلیکیشن املاک باشی، این شهر را برای سفر انتخاب کنند. می توانید در این موزه با تزیینات بسیاری از جمله کاشی کاری معرق، کاشی کاری معقلی، و کاشی کاری هفت رنگ مواجه شوید. این زیبایی ها به صورت خاص و استادانه ای در کنار هم قرار دارند و دیده می شوند. برای بازدید از زیبایی های این شهر، کافیست چمدان خود را آماده نموده و سفر رویایی خود را آغاز کنید.

مطلب پیشنهادی

کلیساهای ایران

کلیساهای ایران ؛ جذاب ترین مکان های دیدنی

در میان دیدنی ترین و خاص ترین کلیساهای ایران، برخی به ثبت یونسکو رسیده اند و برخی دیگر به عنوان آثار ملی ایران شناخته می شوند. این کلیساها برای مسیحیان و ارامنه ای که در ایران سکونت دارند بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است. اما در کنار این مسئله، زیبایی های خاص این کلیساها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *