پارک نهج البلاغه پونک
پارک نهج البلاغه پونک

اجاره آپارتمان مبله در پونک و معرفی پونک و جاذبه های گردشگری آن

موقعیت جغرافیایی و شهری
این محله از باختر به جنت‌آباد (تهران) (بزرگراه شهید ستاری)، از خاور به دره پونک و شهرک غرب (بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی)، از شمال به محله حصارک و از جنوب به محله باغ ‌فیض (بزرگراه شهید همت) محدود است.
خیابان سیمون بولیوار و محله چهاردیواری نیز در انتهای شمال باختری پونک قرار دارند.
محله‌های مراد آباد و حصارک در اطراف پونک قرار دارند.
قسمتی از شهرک غرب نیز جزو پونک هستند و به عنوان پونک باختری شناخته می‌شود. با اجاره آپارتمان مبله در پونک در مکانی با بهترین دسترسی اقامت داشته باشید.

پونَک، یکی از مناطقی در شمال غربی تهران واقع شده ، بخش بزرگ آن در منطقه ۵ و بخشی دیگر در منطقه ۲ قرار گرفته‌است.
طبق آخرین آمار حدود ۲۲۰۰۰ نفر جمعیت دارد


ده پونک

ده پونک در قدیم محل باغ‌های بزرگ و توتستان‌های قدیمی باختری تهران بوده‌است که از این باغ‌ها شمار کمی امروزه به‌جا مانده‌است و وجه نامگذاری آن به علت فراوانی گل پونه در دره پونک در قدیم است.


خیابان‌ها و بلوارهای اصلی پونک


از خیابان‌های اصلی می‌توان به میرزابابایی، اشرفی اصفهانی، شهید مخبری (گلستان)، سردار جنگل، همیلا، بلوار عدل، خیابان زیتون، المهدی، چمران و بلوار کمالی اشاره کرد.


با اجاره آپارتمان مبله در تهران در سایت املاک باشی میتوانید از امکان دیدنی و تفریحی پونک لذت ببرید.

اماکن شاخص و مهم منطقه پونک


1- بارگاه امامزادگان عینعلی و زینعلی

بارگاه امامزادگان عینعلی و زینعلی

امامزاده عینعلی و زینعلی (ع) در منطقه پونک تهران یکی از زیارت‌گاه‌هایی ناشناخته حتی برای اهالی منطقه میباشد.

به نقل از ساکنان و خادمان این زیارتگاه ، امام‌زاده عینعلی (ع) در زمان شهادت ۷ یا ۱۱ ساله و امامزاده زینعلی ۱۳ یا ۱۵ ساله بوده‌اند که در این مکان به شهادت رسیده و توسط ارادتمندان به خاندان اهل بیت (ع) به خاک سپرده شده‌اند.

تاریخ ساخت بنای این زیارتگاه به زمان فتحعلی شاه برمی‌گردد و بنای کنونی آن در سال ۱۳۳۷ به دست ناصر فرمانفرما ساخته شده است.

این زیارتگاه در بزرگراه اشرفی اصفهانی، میدان پونک، بلوار پونه یک، کوچه پونه سه قرار دارد. با اجاره آپارتمان مبله در پونک از این مکان زیارتی دیدن فرمایید.


2- مجتمع (برج‌های) مسکونی تجاری جام‌جم همت

مجتمع (برج‌های) مسکونی تجاری جام‌جم همت

این پاساژ هم مانند برخی از پاساژهای دیگر تهران، ازجمله گرانترین پاساژهای شهر است.

این مرکز خرید یک سالن بزرگ دارد که دور تا دورش فروشگاه های پوشاک، کیف و کفش ، زیورآلات و … میباشد.

البته شهرت اصلی جام جم به سوپر مارکت بزرگی است ، که انواع محصولات ایرانی و خارجی را عرضه می کند.

اگه دوست دارید برای خودتان خرید داشته باشید ،به این مرکز خرید سر بزنید.

کافی شاپ طبقه پائین جام جم و فست فود بوف در طبقه بالا برای رفع خستگی سر بزنید.


3- بوستان نهج البلاغه :

پارک نهج البلاغه پونک

یکی از پارک‌های تهران می‌باشد که بیش از ۳۵ هکتار وسعت دارد و در بخش وسیعی از دره فرحزاد بین بزرگراه نیایش، بزرگراه همت و غرب بزرگراه یادگار امام احداث شده‌است. طول این بوستان یک و نیم کیلومتر و عرض متوسطش ۳۰۰ متر است. همچنین اختلاف ارتفاع سطح تا کف پارک، ۵۵ متر و دارای شیب بین ۱۰ تا ۳۵ درجه است.



بوستان نهج‌البلاغه دارای هشت تراست پیاده‌رو طولی ۱۲۰۰ متری، سه تراست پیاده‌رو عرضی ۳۰۰ متری، ۹ کیلومتر مربع مسیر دوچرخه‌سواری، ۱۸۰۰ متر مربع فضای ورزش همگانی، ۸۰ واحد آلاچیق، دو پل عابر پیاده بر روی دره و صدها نیمکت و چراغ برق است. در عمیق‌ترین نقطه این بوستان فضایی بکر و طبیعی‌ای به چشم می‌خورد که آب حاصل از قنات‌ها در آن جریان دارد.



برای ساخت این بوستان یک میلیون و پانصد هزار ساعت کار انجام و بیش از ۱۵ میلیارد تومان نیز هزینه شده‌است. این بوستان همچنین دارای مسجد، پارکینگ ۷۵۰ واحدی، ۴۰ سرویس بهداشتی، فضاهای جانبی برای استراحت خانواده‌ها و سه مجموعه بازی برای کودکان می‌باشد.با اجاره آپارتمان مبله در پونک به راحتی در این پارک زیبا حضور یابید.


4- پاساژ تیراژه (سرزمین عجایب):

پاساژ تیراژه (سرزمین عجایب)

مرکز خرید تیراژه یکی از بزرگترین مراکز خرید تهران بشمار می آید، که خیلی از مردم فقط برای تفریح و گشت و گذار به اینجا سر می زنند.

این مرکز خرید در چهار طبقه احداث شده است و همه نوع اجناس را می توان در این مرکز خرید پیدا کرد.

درطبقه چهارم این مرکز خرید شهربازی سرپوشیده سرزمین عجایب واقع شده است .


وسایل بازی و تفریحی موجود در سرزمین عجایب آنقدر متنوع است که افراد بزرگسال و کودکان با دیدن آنها ذوق‌زده میشود.بازی‌های تفریحی این مجموعه شامل ماشین کوبنده، بولینگ و دستگاه‌های شبیه‌ساز است.


5- مجتمع تجاری بوستان

مجتمع تجاری بوستان

مجتمع تجاری و اداری بوستان با 7 طبقه و 1000 واحد تجاری و اداری که همه نیاز های خریداران رو عرضه می کنند، یکی از بزرگترین مراکز خرید غرب تهرانه. 8 بانک و 4 مرکز بیمه اینجا فعالیت دارند. پارکینگ این مجتمع در سه طبقه مسقف و روباز ظرفیت 700 خودرو را دارد و مردم می تونن از این مجتمع به فروشگاه شهروند هم دسترسی پیدا کنند. جزء مناطق طرح ترافیک و طرح زوج و فرد هم نیست. نکات منفی این مرکز خرید این هست که آسانسور ندارد و قدیمی به نظر می رسد. پیدا کردن آدرس بدلیل راهرو های زیاد سخت است.


6- مکان‌های تفریحی پونک ؛ سایت پرواز پاراگلایدر

در انتهای غربی خیابان سیمون بولیوار مکانی وجود دارد که مختص عاشقان پرواز . در یک روز خوب که هوا صاف و آفتابی است می‌توانید با دوستان خود به سایت پرواز پاراگلایدر در بالای محله پونک بروید و تجربه‌ای هیجان‌انگیز و به یاد ماندنی از پرواز را داشته باشید.

تیم پشتیبانی ما در سایت املاک باشی آماده هر گونه مشاوره در زمینه اجاره آپارتمان مبله در پونک و تمامی مناظق تهران برای رفاه حال شما هستند. با ورود به سایت ما با تعدا زیادی پیشنهاد روبرو می شوید هدف ما فراهم آوردن یک سفر ایده آل برای شماست.

اجاره آپارتمان مبله تهران

اجاره آپارتمان مبله در پونک

[faqs style=”accordion” filter=”tehran”]

مطلب پیشنهادی

کلیساهای ایران

کلیساهای ایران ؛ جذاب ترین مکان های دیدنی

در میان دیدنی ترین و خاص ترین کلیساهای ایران، برخی به ثبت یونسکو رسیده اند و برخی دیگر به عنوان آثار ملی ایران شناخته می شوند. این کلیساها برای مسیحیان و ارامنه ای که در ایران سکونت دارند بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است. اما در کنار این مسئله، زیبایی های خاص این کلیساها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *