علی آباد

علی آباد کتول سلطان شهرهای گلستان

علی آباد کتول سلطان شهرهای گلستان

اگر به دنبال شهری زیبا و دلنشین برای سفر هستید. اگر قصد دارید دنیایی سراسر زیبایی را در برابر چشمانتان شاهد باشید. می توانید به علی آباد سفر کنید. این شهر یکی از بهترین، خوش آب و هوا ترین، خاص ترین، و بکر ترین شهرهای استان گلستان به شمار می رود.

با سفر به علی آباد کتول می توانید از آبشار های طبیعی و منطقه کوهستانی آن لذت ببرید. این منطقه جاذبه های تاریخی بسیاری نیز وجود دارد. از طرفی اشیای تاریخی که متعلق به چندین هزار سال پیش می شوند نیز، در این شهر کشف شده اند.

علی آباد کتول از سمت شمال به شهرستان گنبد کاووس، از سمت جنوب به جنگل های بکر چلچلی، از سمت غرب به گرگان و از سمت شرق به شهرستان رامیان متصل است. مردیم این منطقه بسیار خونگرم و مهمانپذیر می باشند.

جاذبه های گردشگری و دیدنی علی آباد کتول

با سفر به این شهرستان شاهد زیبایی های خاص و بی نظیری خواهید بود. علاوه بر آن آب و هوای معتدلی این منطقه، مکانی مناسب برای تفریحات تابستانی به شمار می رود.

طبیعت علی آباد

روستای افراتخته:

این روستا با جنگلی کهنسال پوشانده شده است. درختانی که چندین هزار سال قدمت دارند. علاوه بر آن با سفر به این روستا می توانید از رودخانه افراتخته، حمام و دیگر جاذبه های تاریخی آن نیز دیدن نمایید.

روستای افراتخته

دریاچه کبودوال( سد زرین گل):

این دریاچه در نزدیکی آبشار کبودوال قرار گرفته است. به عنوان یکی از مکان های دیدنی و گردشگری شهرستان علی آباد به شمار می رود. دریاچه ای زیبا که می توانیم آن را به عنوان زیباترین دریاچه مصنوعی در ایران به شمار آوریم.

دریاچه کبودوال( سد زرین گل)

آبشار خلیندره:

روستای زیبا و ییلاقی خلیندره، که در شهرستان علی آباد قرار دارد. می تواند به عنوان جاذبه ای دیدنی و گردشگری در این شهرستان به شمار رود. آبشار خلیندره نیز در نزدیکی همین روستا واقع شده است. با سفر به این شهرستان و بازدید از آبشار های زیبای آن می توانید طبیعت و جاذبه ی آن را با تمام وجود حس کنید.

آبشارهای علی آباد

آبشار کبودوال:

یکی دیگر از زیباترین و خاص ترین آبشار های شهرستان علی آباد، آبشار کبودوال است. می توانید سرتاسر این آبشار را که پوشیده از خزه است مشاهده نمایید. طبیعتی بکر و جذاب در اطراف این آبشار قرار دارد که می تواند ساعت ها شما را در خود محو نماید.

آبشار کبودوال

موزه مردم شناسی:

این موزه تمام فرهنگ ها وآداب و رسوم مردم این منطقه را در معرض دید مسافرین قرار داده است. نوع پوشش زنان محلی، غذاهای سنتی و محلی، مراسم عروسی در علی آباد و… همگی در این موزه ی مردم شناسی گرد هم آمده اند. منطقه ای دیدنی را برای شما به نمایش گذاشته اند.

موزه مردم شناسی

بازارهای سنتی و محلی برای خرید سوغات

چهارشنبه بازار های علی آباد از شهرت بسیاری برخوردار هستند. می توانید در طول سفر به این بازار های سنتی مراجعه نمایید، تا علاوه بر خرید سوغات، از همدلی مردم این منطقه نیز لذت ببرید. مردمی که بی واسطه محصولات خود را در اختیار خریدار قرار می دهند. 

در این بازار هر آنچه نیاز است در اختیار شما قرار می گیرد. می توانید انواع صنایع دستی و شیرینی های سنتی و خوشمزه ای نظیر بابتو، کندس و، ترشی آلو گاوی و… خریداری نمایید.

اقامتگاه های ویژه با تمام امکانات درعلی آباد

همیشه برای سفر کردن، محل اسکان از اهمیت برخوردار بوده است. این که کجا شب را بگذرانیم مهم است. می توانید برای سفر به این شهرستان به سایت املاک باشی مراجعه نمایید و اقدام به اجاره ویلا در شمال نمایید.

زیباترین و خاص ترین ویلاها و سوئیت ها را می توانید در املاک باشی یا با نصب اپلیکیشن املاک باشی مشاهده نمایید. پس از انتخاب ویلا و سوئیت مورد نظر به راحتی و تنها با یک کلیک اجاره ویلا در علی آباد را انجام دهید.

علاوه بر آن اجاره سوئیت در علی آباد نیز به همان آسانی اجاره ویلا برای شما میسر است. پس فرصت را از دست ندهید و با املاک باشی بهترین وحل های اسکان را رزرو نمایید.

[faqs style=’filterable-toggle’]

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *