عجایب زیبای روستای زیارت

عجایب زیبای روستای زیارت

روستای زیارت در مرکزی ترین قسمت گرگان استان گلستان قرار دارد. این روستا دارای مردمانی با سبک زندگی گالش نشین است، اما آنها در حال ترک این سبک زندگی هستند و به ساکن شدن در یک منطقه و کشاورزی جهت کسب درآمد، روی آورده اند. این روستا در دهستان استرآباد جنوبی قرار دارد. مردمان روستای زیارت خود را مازندرانی می دانند ولی زبان مادری خود را به طور مجزا زیارتی می نامند، این گویش از گونه های زبان طبری است.

روستای زیارت

مشخصه های روستای زیارت

زیارت با آب و هوایی خنک و نسبتا خشک منطقه ای دل انگیز و زیبا در کنار جنگل های استان گلستان قرار دارد. روستای زیارت اماکن دیدنی و توریستی زیادی دارد که از آن ها می توان به آبشار های آن، چشمه ی آب گرم، بافت قدیمی روستا و جذابیت های دیدنی پی رنگ طبیعت در روستا نام برد. 

استان گلستان یکی از زیباترین استان های ایران به شمار می رود، که شما با بازدید این جاذبه طبیعی از سایر مناطق زیبای آن، متوجه زیبایی های بی نظیر و تمام نشدنی اش می شوید و می توانید به دیدن آن اماکن نیز بروید. روستای زیارت در نزدیکی مرکز شهرستان گرگان قرار دارد و شما می توانید پس از دیدن این شهر که از بزرگترین شهر های شمالی ایران نیز به شمار می رود، از این روستا به طور مفصل بازدید کنید. این روستا با جنگل های ناهار خوران همسایگی دارد و شما می توانید از زیبایی های جنگل نیز بهره مند شوید.

جنگل های ناهار خوران

موقعیت مکانی روستای زیارت

زیارت یک منطقه ی ییلاقی در نزدیکی شهرستان گرگان است، این روستا در اطراف خود به مناطق طبیعی جذاب و دیدنی محدود میشود. در هفت کیلومتری این روستا پارک جنگلی ناهارخوران قرار دارد و برای رسیدن به این روستا می باید از جاده ی همین پارک جنگلی استفاده کرد. در طول رسیدن به این روستا در جاده امکانات خوب و زیادی برای مهمانان و مسافران به وجود آمده است و مسیر را از گرگان تا روستای زیارت می توان به راحتی طی کرد. 

در شمال روستای زیارت ارتفاعات بندر سر و جنگل ناهار خوران قرار گرفته و در سمت جنوب خود کوه های زیبا و جنگلی زیارت به همراه آبشار های زیبای آن قرار گرفته است. همچنین از سمت غرب به ارتفاعات مازوکش و از شرق به بلندی های خال دره می رسد. در مجموع روستای زیبای زیارت در بستر زیبا و سرسبز ارتفاعات و کوه های جنگلی قرار گرفته است.

از ویژگی های بسیار جالب توجه روستای زیارت وجود اقامتگاه ناهارخوران در نزدیکی آن و دیگر امکانات تفریحی برای مسافران است که این منطقه را به مقصدی مناسب برای مهمانان خود تبدیل کرده است. برای اینکه اقامت خوشی را در اینجا تجربه کنید پیشنهاد می کنیم سری به سایت یا اپلیکیشن املاک باشی بزنید و مکان اقامتی مورد نظر خود را در کمترین زمان اجاره، یا از قبل رزرو کنید.

[faqs style=”accordion” filter=”shomal”]

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *