زمستان

زیبایی های سفر در زمستان و تفریحات زمستانی

زیبایی های سفر در زمستان و تفریحات زمستانی

بسیار از بزرگترهای خود شنیده ایم که زمستان فصل سفر نیست. درست است، خطرات مسافرت در فصل زمستان می تواند به مراتب بیشتر از سفر در فصل تابستان باشد. اما این محدودیت ها باعث نمی شود که ما از تفریحات زمستانی دور بمانیم.

زمستان در برخی شهر های کشور ما ایران بیشتر رنگ و بوی بهار دارد، از این رو سفر به این مناطق می تواند جذابیت های فوق العاده ای برای ما داشته باشد. به جای این که بگوییم در فصل زمستان از خانه بیرون نروید، سفر نکنید، تفریحات زمستانی نداشته باشید و… بهتر است بگوییم با احتیاط سفر کنید، به مکان های خاص سفر کنید، به صورت گروهی سفر کنید و… .

برخی از افراد هستند که سفر کردن در زمستان را بیشتر از سفر در فصل گرم سال می پسندند. از این رو چندان به سردی هوا توجه نمی کنند. ما برای این دسته از افراد شهرهای زیبایی را معرفی می کنیم، تا به راحتی اقدام به برنامه ریزی و سفر نمایند.

ایران کشوری دارای چهار فصل می باشد. از این رو می توان در هر فصلی اقدام به مسافرت نمود. شهرهای جنوبی کشورمان که در زمستان بهترین فصل بازدید از آنها می باشد از یک طرف، و شهرهایی پوشیده از برف و سرما و مکانی مناسب برای تفریحات زمستانی از طرف دیگر، جوانان را به شوق می آورد.

می توانید با سفر به شهر های جنوبی، در روزهای سرد زمستان قدم زدن بر روی شن های گرم را تجربه کنید. یا با سفر به مناطق کوهستانی و سردسیر، لذت برف بازی را به جان بخرید. پس آنقدرها هم که میگویند زمستان فصل سکون نیست. باید از تفریحات زمستانی لذت برد.

شهرهای جنوبی مناسب برای سفر زمستانی

شهرهای جنوبی معمولا زمستان دارای آب و هوایی دلچسب هستند. از این رو بهترین زمان برای مسافرت به این شهرهای زیبا فصل های پاییز و زمستان است.

شهر کیش:

یکی از بهترین شهرهای جنوبی که در فصل زمستان بوی بهار را به مشام می کشاند، جزیره ی فوق العاده زیبای کیش است. این جزیره معمولا از دی ماه تا اواخر فروردین ماه بیشترین گردشگر را به خود جذب می کند. به دلیل داشتن آب و هوایی گرم و مطبوع.

تفریحات زمستانی که در این جزیره می توانید داشته باشید، شنا، ماهیگیری، ورزشهای آبی، پارک های ابی و… می باشد. زمستان در کیش معنایی ندارد. گویی این جزیره فقط به دو فصل تابستان و بهار تقسیم می شود. غروب های زیبای این جزیره زبانزد خاص و عام است. فقط می توانید با سفر به این جزیره ی رویایی تمام زیبایی آن را به چشم ببینید.

زیبایی های سفر در زمستان و تفریحات زمستانی

جزیره هرمز:

جزیره ای به رنگ خون، شما را بدون شک حیرت زده خواهد کرد. خاک جزیره ی هرمز به دلیل رنگ متفاوتش همیشه یکی از زیبایی های این منطقه به شمار می رفته است. هارمونی زیبایی که دریای ابی و خاک سرخ رنگ این جزیره برای شما نمایش می دهد، می تواند سفری زیبا و خاطره انگیز باشد.

جزیره ی هرمز همچنین مناطق دیدنی بسیاری نیز دارد. از این رو اگر قصد دارید برای تفریحات زمستانی خود تاریخ گردی را انتخاب کنید، جزیره هرمز بهترین انتخاب است. تنگه ی زیبای هرمز، دره مجسمه ها، دره رنگین کمان و… از جمله مناطق دیدنی این منطقه به شمار می روند.

فصل زمستان بهترین فصل برای سفر به این جزیره ی فوق العاده زیبا می باشد. پس زمستانتان را در این جزیره سپری کنید.

تفریحات زمستانی

جزیره قشم:

جزیره ای سراسر شگفتی و هیجان، با سفر به جزیره ی قشم تفریحات زمستانی بی نظیری برای خود تدارک ببینید. این منطقه که از آبان ماه تا فروردین ماه بیشترین مسافر و گردشگر را به سمت خود جذب می کند، می تواند سفری خاطره انگیز در روزهای سرد زمستان برای شما به یادگار بگذارد.

این جزیره نیز همچون جزیره کیش گویی فقط دو فصل را در سال تجربه می کند، بهار و تابستان. با سفر به قشم می توانید از دره ستارگان، جنگل های زیبای حرا که در دل دریا رویده اند، دره تندیس ها، تنگه چاهکو و مناطق زیبا و گردشگری دیگر، بازدید نمایید.

اگر در برنامه تفریحات زمستانی خود لذت خوردن و خوابیدن را گنجانده اید، باید بگوییم سفر به جزیره قشم آرزوی شما را براورده خواهد کرد. خوشمزه ترین غذاهای جنوبی، میوه های استوایی، آب و هوایی بهاری همه و همه با سفر به جزیره قشم برای شما فراهم خواهد شد. پس این تجربه را نادیده نگیرید.

بندر چابهار:

زیباترین بندری که در جنوب کشور مشاهده خواهید نمود، بندر چابهار است. این بندر به دلیل گرمی آب و هوا در طول سال مسافران زیادی را به خود جذب نمی کند، اما فصل زمستان می تواند بهترین فصل برای بازدید از زیباترین مکان های تفریحی و گردشگری این منطقه به شمار اید.

تفریحات زمستانی چابهار بازدید از کوه های مریخی و مینیاتوری این بندر زیباست. کوه هایی که در شب زیبایی دو برابر بدست می آورند. آن هم به دلیل درخشش موجودات ریز فیتوپلانپتون‌ها، که سراسر ساحل زیبای این بندر را به خود اختصاص داده اند.

آسمانی پر از ستاره و درخشش ساحل این بندر هارمونی شگفت انگیزی به ارمغان می آورد. تعریف از این همه زیبایی بی فایده است، باید با چشم خودتان ببینید و لذت ببرید.

کویر نوردی در طبس:

حتما در تفریحات زمستانی خود برنامه ی کویر گردی را گنجانده اید. دوستداران هیجان هرگز از این تفریح نخواهند گذشت. روستای نایبند که در 235 کیلومتری شهرستان طبس واقع شده است، در زمستان کویر نوردان بسیاری را به خود جذب می کند.

با سفر به این روستا و گذراندن یک زمستان هیجان انگیز، سرما را از یاد ببرید. هرچند شب های کویر زمستان را برای شما خاطر نشان خواهند کرد. اما هیجانی که در طول روز از این تفریحات بدست می آورید سرمای شب های کویر را از یادتان خواهد برد.

شهرهای کوهستانی زیبا و تفریحات زمستانی هیجان انگیز

شهرهای کوهستانی ایران در فصل زمستان سراسر پوشیده ازبرف هستند. کوهنوردان، یخ نوردان، اسکی بازان و ماجراجویان در این فصل به سراغ مناطق کوهستانی می روند. تفریحات زمستانی در این مناطق به مراتب بیشتر از مناطق جنوبی کشورمان می باشد.

از طرف دیگر تفریحات زمستانی مناطق کوهستانی به دلیل هیجانات بیش از حد، همیشه مورد توجه افراد بسیاری قرار می گرند. برف بازی در دل طبیعت می تواند روحیه ی انسان را از خمودگی و کسالت دور کند. پس این تفریحات می تواند شور و شوق را در جوانان افزایش دهد.

پیست اسکی پیام تبریز:

پیست اسکی می تواند بهترین تفریح در فصل زمستان باشد. اما همیشه با خطراتی نیز همراه بوده است. از این رو اگر قصد دارید در زمستان به سفر بروید، همه ی تجهیزات را با خود به همراه داشته باشید. مراقب خطرات تفریحات زمستانی باشید.

پیست اسکی پیام در مسیر تبریز به سمت مرند قرار گرفته است. بر فراز کوه هایی که روستای ” یام” را احاطه کرده اند این پیست اسکی قدیمی خود نمایی می کند. به راحتی می توانید با سفر به تبریز، علاوه بر بازدید از مناطق گردشگری این شهرستان زیبا، از پیست اسکی فوق العاده ی آن در زمستان بهره مند شوید.

در این پیست اسکی افراد مبتدی و حرفه ای همه بسته به نوع تجهیزات، می توانند سفری هیجان انگیز داشته باشند.

زیبایی های سفر در زمستان و تفریحات زمستانی

آبگرم اردبیل:

آخ که چقدر آبگرم سرعین اردبیل در زمستان می چسبد. یکی از تفریحات زمستانی فوق العاده، استفاده از همین آب گرم ها است. تصور کنید سرتا سرطبیعت را برف و مه فرا گرفته باشد و شما درون ابی گرم در حال لذت بردن از این همه زیبایی هستید.

تمام این لحظه های زیبا را فقط می توانید در سرعین تجربه کنید. آب گرمی که روح زندگی را در شما می دمد. زمستانی سراسر زیبایی و لذت در سرعین اردبیل بدون شک می تواند هیجان و لذت یک سفر زمستانی را به بهترین شکل ممکن برای شما تداعی نماید. تفریحات زمستانی در سرعین اردبیل را فراموش نکنید و در برنامه سفر خود بگنجانید.

جزیره آشوراده و منطقه گمیشان گلستان:

ترکمن نشینان استان گلستان مردمی مهمان نواز و خونگرم هستند. شما می توانید زمستانتان را در شهرهای بندری ترکمن سپری کنید. تفریحات زمستانی چون بازدید از جزیره آشوراده، پیست های اسب ترکمن که شهرت جهانی دارند، زندگی در کنار سنت های خاص مردم منطقه گمیشان و… همه و همه سفری خاطره انگیز را برای شما تداعی خواهد کرد.

زمستان سرد است اما شما با سفر به مناطق کوهستانی استان گلستان می توانید این سردی را در کنار حضور گرم ترکمن ها از یاد ببرید. همیشه نباید به سفر در فصل تابستان بسنده کنید. سفر در زمستان حال و هوای دیگری دارد.

مخصوصا تفریحات زمستانی هیجان انگیز آن، همیشه در خاطر خواهد ماند. پس هرگز سفر کردن را به بهار و تابستان محدود نکنید. سفر زمستانی را با کاملترین تجهیزات امتحان کنید. پشیمان نخواهید شد.

رزرو اقامتگاه آسان برای سفرهای زمستانی

پیشرفت تکنولوژی،رزرو و اجاره سوئیت و ویلا را در هر فصلی برای مسافرین آسان نموده است. کافیست به  سایت املاک باشی مراجعه نمایید تا با شیک ترین و زیباترین ویلاها و سوییت ها روبه رو شوید. به راحتی می توانید توسط کارشناسان مجرب املاک باشی اقدام به اجاره سوییت و ویلا نمایید.

برای تجربه تفریحات زمستانی عالی، یک مکان استراحت بی نظیر همیشه در اولویت است. ما در املاک باشی اولویت شما را اولویت خود قرار داده ایم و با ارائه بهترین ویلا ها، سوئیت ها و اقامتگاه های بوم گردی، مشکل اقامت شما را در هر منطقه ای در ایران عزیز برطرف نموده ایم.

سفری لذت بخش و ایمن را با اجاره ویلا و سوییت ما تجربه کنید. سفرتان بی خطر.

[faqs style=’filterable-toggle’]

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *