روستای کندر کرج؛ جاذبه طبیعی و خاص

روستای کندر کرج؛ جاذبه طبیعی و خاص

در شهرستان خوش آب و هوای کرج، روستاهای مختلفی وجود دارد که هر یک زیبایی ها و جاذبه های خاص خود را دارد. یکی از این زیبایی های طبیعی استان البرز، روستای کندر است. بیشتر مردم کرج ایام تعطیلات خود را در این روستا سپری می کنند، تا از آلودگی هوا و آلودگی صوتی تهران و کرج دور شوند. 

روستای کندر را بیشتر مردم تهران و کرج با لاله های خوش رنگ آن می شناسند. روستایی دیدنی که سوژه ای ناب برای عکس های زیبا به شمار می رود. زیرا طبیعت خاص و گل های رنگارنگی که در این طبیعت واقع شده اند، منظره ای بی نظیر را خلق نموده اند. با هر نگاه به این طبیعت فوق العاده، غیر ممکن است زیبایی های خلقت پروردگار را ستایش نکنید. 

دشت لاله های روستای کندر

علت نام گذاری روستای کندر و معروفیت ان

این روستای دیدنی که محلی بکر و طبیعی در استان البرز به شمار می رود، از دوران قاجار و صفویه اشیاء قدیمی در خود به یادگار نگه داشته است. به همین دلیل مردم نام این روستا را، روستای کندر نهادند. یعنی روستای کهن دور. که از سالهای دور سرزمین ما یادگاری هایی در آن به جای مانده است. 

در فصل بهار بیشتر مرد تهران و کرج، روزهای آخر هفته خود را با یک برنامه ریزی دقیق در این روستا سپری میکنند. برای این کار البته اولین قدم، اجاره سوئیت یا اجاره ویلا در کندر است. تا به راحتی یک روز تعطیل را در این روستای زیبا و خوش آب و هوا سپری کرد.

روستای کندر تقریبا در 6 کیلومتری شهرستان کرج واقع شده است، و مهمترین باغات این روستا، باغ میوه های گیلاس و گلابی است. افرادی که علاقه زیادی به این دو میوه بهاری دارند، برای خرید و تهیه آن فصل بهار را برای سفر به این روستا انتخاب می کنند. اما به طور کلی این روستا جاذبه ای دیدنی برای استان البرز به شمار می رود، که می تواند به عنوان یک منطقه گردشگری در ایران شناخته شود. 

یکی دیگر از دلایل نامگذاری این روستا به نام کندر، وجود امامزاده ای در نزدیکی این روستا است. امامزاده داوود که از قدیمی ترین امامزاده ها در تهران به شمار می رود. روستای کندر محصور شده با کوه های بلند البرز، چشمه آب معدنی گوارا نیز دارد، که در اطراف ان طبیعت زیبایی خلق نموده است. 

علاوه بر این جاذبه های دیدنی می توانید در منطقه کندر با کاخ مروارید که به شکلی دیدنی شبیه به صدف طراحی شده است مواجه شوید و از آن بازدید نمایید. 

روستای کندر
[faqs style=”accordion” filter=”karaj”]

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *