روستای کجور

روستای کجور سلطان روستاهای مازندران

روستای کجور سلطان روستاهای مازندران

تاکنون شاهد بوده اید که روستایی در میان روستاها به لقب سلطان نایل شود؟ من روستای کجور را از این پس سلطان روستاهای مازندران می نامم. این روستای بی نظیر و فوق العاده دیدنی، روح و روان انسان را به بازی می گیرد. 

درست است که همه ی شهرها و مناطق شمال ایران زیبا هستند. اما روستای کجور زیبایی منحصر به فردی دارد. کوهستانی بودن این منطقه باعث شده است تا از هر طرف سر برمی گردانیم با انبوهی از درختان سرسبز روبرو شویم. 

روستای کجور

این روستای زیبا از سمت شمال به روستای چمرکوه، از سمت شرق به روستای فیروزکلای سفلی، از سمت غرب به روستای لاشک و چناربن و از سمت جنوب به روستای انگیل متصل است. مردم کجور غالبا به زبان کردی صحبت می کنند. 

درست است که این منطقه یکی از شهرهای مازندران است. اما بیشترین طایفه خواجه وند که در روستای کجور ساکن هستند، از طایفه کرد سرزمین ما به شمار می روند. همه ی این مردم کرد عزیز ما از کردستان و کرمانشاه و یاسوج به این منطقه کوچ کرده اند.

روستای کجور مازندران

جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی 

منطقه کجور نیز همچون دیگر مناطق دیدنی شمال ایران، دارای جاذبه های وسیع گردشگری می باشد. جدای از کوه های سرسبز و روح نواز این منطقه، می توانید از مکان های دیدنی دیگری در این روستا نیز بهره مند شوید. 

موزه گیاهان دارویی کندلوس:

در اصل منطقه ی کندلوس به روستا کجور بسیار نزدیک است. از این رو می توانید در کمترین زمان ممکن به موزه دیدنی گیاهان دارویی در کندلوس بروید. در اینجا می توانید علاوه بر سیاحت و بازدید، بهترین سوغات را نیز برای خود خریداری نمایید. گیاهان دارویی عالی و خاصی در این منطقه کشت می شوند.

روستای زیبای کجور

روستای زیبای لشکنار:

این روستای گم شده و زیبا در منطقه کجور واقع شده است. روستایی کوهستانی و جذاب، می توانید با سفر به این روستا خودتان را برای سفر در زمان آماده نمایید. کوچه پس کوچه های این روستا انسان را در رویایی شیرین فرو می برد.

روستای لشکنار

آبشار بی مانند کندلوس:

منطقه نوشهر با آبشار کندلوس خود شهرت دارد. این آبشار با روستای کجور تنها 5 کیلومتر فاصله دارد. از این رو می توانیم آن را به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری این روستا نیز به شمار آوریم. آبشاری با ارتفاع 10 متر، که اطراف آن را طبیعت بکر و زیبای کندلوس پوشانده است.

آبشار کندلوس

دریاچه فراخین:

برای رسیدن به این دریاچه کافیست از سمت کمربندی چالوس حرکت کنید. بعد از روستای ویسر در بخش کجور می توانید این دریاچه ی رویایی را مشاهده نمایید. باید بگوییم در این منطقه فقط و فقط خود شما هستید و دنیایی از آرامش. تماس تلفنی در این منطقه ممکن نیست پس به یاد داشته باشید.

دریاچه فراخین کجور

صنایع دستی و سوغات روستای کجور

زمانی که اقدام به سفر می کنید در ذهن خود به دنبال هدیه، سوغات و یا هر چیزی هستید که خاطره این سفر را برای شما زنده نگه دارد. سفر به این روستا می تواند برای خیلی از ما جذاب باشد. شاید لحظه های بی نظیری را در این منطقه تجربه کنیم. 

برای همین لازم است شی ای به یادگار با خود ببریم. مردم روستای کجور به صنعت لاک تراشی مشغول هستند. این صنعت بیش از 11 هزار سال است که در مازندران مرسوم بوده، و از آن صنایعی چون قند چوله، قاشق، ملاقه، جولهريال کلز، لاک دانه پاش و…. تهیه می کنند.

لاک زنی کجور

محل اسکان و اقامتگاه های بی نظیر

با سفر به روستاهای مازندران و تجربه ی زندگی در دل طبیعت، آرامش را به روح خودتان باز می گردانید. سایت املاک باشی و اپلیکیشن املاک باشی زیباترین و خاص ترین سوئیت ها و ویلاها را در این روستای بی نظیر، برای شما به نمایش گذاشته است. 

می توانید تنها با چند دقیقه صرف زمان، بهترین ویلا را در شمال اجاره نمایید. اجاره ویلا شمال دیگر کار دشواری نیست. پس با فراغ خیال و در کمترین زمان می توانید اقدام به اجاره ویلا در کجور نمایید. 

علاوه بر آن سوئیت های اختصاصی در دل طبیعت، که چشم اندازی وسیع و زیبا را در بر دارند، می توانند انتخاب دیگر شما باشند. پس با اجاره سوئیت در کجور سفری رویایی را برای خود تدارک ببینید.

سوالات متداول

برای اجاره سوئیت در کجور چرا به سایت املاک باشی اعتماد کنم ؟

سایت املاک باشی سالهاست که در زمینه اجاره روزانه فعالیت دارد و با توجه به تجربیات این چند سال مبلغ دریافتی شما را تا 24 ساعت پس از تحویل واحد نزد خود امانت نگه میدارد تا در صورت بروز هرگونه مشکل کل مبلغ به شما عودت داده شود ، همچنین مرکز پشتیبانی این سایت همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 9 الی 23:30 باشماره 02632565304 و 02632565296 و 09360263804 آماده پاسخگویی به شماست.

برای اجاره روزانه سوئیت یا ویلا در کجور مازندران چه مدارکی لازم است ؟

از آنجا که اقامتگاه بصورت مبله با تمامی امکانات در اختیار شما قرار میگیرد ارائه حداقل یک مدرک شناسایی معتبر همانند کارت ملی یا شناسنامه در هنگام دریافت کلید الزامی است. با این حال میتوانید با میزبان در این مورد توافق کنید.

در سفر به کجور از چه جاهای دیدن کنیم؟

موزه گیاهان دارویی کندلوس، آبشار کندلوس، دریاچه فراخین، موزۀ مردم شناسی کندلوس و طبیعت زیبای کجور دیدن نمایید.

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *