دره ویژدرون؛ مخوف اما جذاب و دیدنی

دره ویژدرون ؛ مخوف اما جذاب و دیدنی

همیشه دیدن دره ها انسان را به وحشت عمیقی فرو می برد. مخصوصا اگر دره را از ارتفاع بالایی مشاهده کنید. دره ویژدرون که در استان ایلام واقع شده است، یکی از این دره های دیدنی و زیبا اما ترسناک و دلهره آور است. این دره در 20 کیلومتری ایلام واقع شده است و مکانی فوق العاده برای گردشگری به شمار می رود. 

ایلام استان دیدنی با آب و هوای عالی است، که در تابستان و بهار مسافران بسیاری را به سمت خود جذب می کند. بسیاری از زمین شناسان و طبیعت گردان، این استان را برای سفر انتخاب می کنند. تا در کنار بازدید از دره ویژدرون از طبیعت بی نظیر آن نیز بازدید نمایند. 

اما آیا می دانید این دره در کدام شهرستان استان ایلام واقع شده است؟ برای این که بتوانید از دره ویژدرون بازدید کنید و خودتان را برای یک گردش خارق العاده آماده نمایید، بهتر است ابتدا اقدام به اجاره خانه مبله در نزدیکترین شهرستان به این دره نمایید. 

شهرستان ملکشاهی که خود جاذبه ای گردشگری در این استان به شمار می رود، نزدیکترین منطقه به دره است. از آنجایی که سدی قبل از این دره احداث شده است، درون دره آب زیادی جریان ندارد. اما همان میزان آب کافی نیز این دره را رویایی و جذاب نموده است. 

دره ویژدرون ایلام

علت نام گذاری این دره به دره ویژدرون

در اصل ویژدرون یک کلمه کردی است که به معنای دره عمیق می باشد. از آنجایی که این دره عمق زیادی دارد و از بالا ارتفاع آن بسیار زیاد است، این نام را برای آن انتخاب کرده اند. البته شاید علت دیگری که این نام بر روی ویژدرون گذاشته شده است، وزش باد های شدید در این منطقه است.

کلمه ویژ معنای باد را نیز در میان مردم اطلاق می کند. زمانی که نام دره ویژدرون را می شنوید، ممکن است ان را دره ای بادخیز تصور کنید. دره ای بی نظیر و دیدنی که انسان را به سمت خود جذب می کند. شکل گیری این دره در اصل به اوایل دوران دوم زمین شناسی باز می گردد. 

همه می دانیم که بیش از هزاران سال طول می کشد تا چنین جاذبه های طبیعی بر روی زمین شکل گیرند. از این رو این دره دیدنی از قدیمی ترین مکان های طبیعی در استان ایلام به شمار می رود. افرادی که به ایلام سفر کرده اند می دانند که این شهر فوق العاده، محلی عالی برای گردش و سفر است. زیرا انسان را با زیبایی های خود سرمست می کند. 

زیباترین دره عمیق در ایلام
[faqs style=”accordion” filter=”ilam”]

مطلب پیشنهادی

غار سنگ شکن

غار سنگ شکن جهرم؛ لانه عجیب و دست ساز

در میان جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر جهرم، باید به غار سنگ شکن اشاره کنیم. این غار دیدنی از زیبایی های خاصی برخوردار است، که می تواند انسان را به وجد آورد. همین جاذبه های تاریخی در جهرم است که منجر شده تا هر ساله بر تعداد گردشگرانی که این شهر را برای سفر انتخاب می کنند، افزوده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *