دره دارانداش؛ زیبا و صعب العبور

دره دارانداش؛ زیبا و صعب العبور

در میان تمامی جاذبه های گردشگری که در استان آذربایجان شرقی وجود دارد، دره دارانداش جاذبه ای خاص و دیدنی است. این دره در 24 کیلومتری شهر زنوز واقع شده است و از توابع شهرستان مرند به شمار می رود. جاذبه ای طبیعی و دیدنی که برای گردشگران و مسافران خستگی ناپذیر بهترین مکان است. 

شاید هنوز بیشتر مردم کشور از وجود چنین دره جذاب و دیدنی بی خبر باشند. اما باز هم افرادی هستند که هر ساله برای بازدید از دره دارانداش به آذربایجان شرقی سفر می کنند. طبیعت زیبا و چشم نواز اطراف این دره، منجر شده است تا با وجود صعب العبور بودن آن، منطقه ای گردشگری در این استان به شمار رود. 

دره دارانداش

علت شهرت یافتن دره دارانداش

یکی از دلایل شهرت یافتن این دره زیبا، وجود دالان های ابرو در کف دره است. این مسیر ها در اثر فرسایش طی سالهای زیاد در این دره به وجود آمده اند. مردم محلی که در استان آذربایجان شرقی زندگی می کنند، بیشتر این دره را با نام دره گوورچینلیق می شناسند. زیرا تمامی دالان های ابروی این دره پر از پرندگان و کفتر است. 

در بیشتر فصل های سال دره دارانداش مکانی دیدنی و جذاب است. از این رو مردم شهرهای مختلف ایران با اجاره سوئیت یا اجاره خانه مبله در نزدیکترین منطقه به این دره، خودشان را برای یک گردش و تفریح هیجان انگیز آماده می کنند. 

در کنار بازدید از این دره خاص و جذاب، میتوان روزهای بسیاری را با طبیعت دارانداش سپری نمود. که این روستا نیز انسان را به یک استراحت مطلق و به دور از هرگونه آلودگی دعوت می کند. مردم استان آذربایجان شرقی که علاقه مند به کوهنوردی هستند، این دره را برای تفریح و ورزش انتخاب می کنند. 

تا علاوه بر کوهنوردی، از طبیعت شاهکار دره دارانداش نیز بازدید نمایند. باید در این دره دقیقا خلاف جهت آب حرکت کنید تا به دالان های سنگی و دیدنی آن برسید. تقریبا برای بازدید از تمامی قسمت های دره، زمانی معادل 2 الی 3 ساعت لازم خواهید داشت. از این رو اگر حس می کنید توانایی پیاده روی زیاد را ندارید، بهتر است بازدید این دره را به وقت بهتری موکول کنید.

اما ورزشکاران و افرادی که علاقه مند به بازدید از نقاط خاص هستند، حتما با سفر به آذربایجان شرقی، به دره دارانداش سفر کنند. بدون شک بازدید از این شاهکار طبیعی خالی از لطف نخواهد بود. همیشه بهترین لحظه های زندگی، در نقاطی خاطره ساز می شوند، که شاید تصورش را هم نمی کردید. 

دره گوورچینلیق
[faqs style=”accordion” filter=”azarbayjan sharghi”]



مطلب پیشنهادی

کلیساهای ایران

کلیساهای ایران ؛ جذاب ترین مکان های دیدنی

در میان دیدنی ترین و خاص ترین کلیساهای ایران، برخی به ثبت یونسکو رسیده اند و برخی دیگر به عنوان آثار ملی ایران شناخته می شوند. این کلیساها برای مسیحیان و ارامنه ای که در ایران سکونت دارند بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است. اما در کنار این مسئله، زیبایی های خاص این کلیساها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *