دربند محله دیروز، منطقه تفریحی امروز

دربند محله دیروز، منطقه تفریحی امروز

شاید نام دربند تهران را زیاد شنیده باشید یا حتی برای گذراندن اوقات فراغت و تایم تفریح به آن سری زده باشید اما آیا از تفریحات و سرگرمی های موجود در آن باخبرید یا اینکه دربند تنها یک اسم آشنا در یکی از مناطق خوش آب و هوای تهران است؟

انتخاب دربند شاید انتخاب همه ی ما باشد اما لذت هایی که حضور در این منطقه نصیب مان می کند را می توان متفاوت از مکان های مشابه دانست. دربند نخستین و اولین پیشنهاد گردشگری در تهران است که حتی پای توریست ها را هم به خود باز کرده است. اگر از محیط های ییلاقی لذت می برید بهترین انتخاب دربند تهران و نزدیکی به رود پر آبی است که جذابیت بیشتری به آن بخشیده است. خیلی از افراد که طرفدار کوهنوردی هستند این مکان را انتخاب می کنند تا به البزر نزدیکی بیشتری داشته باشند.

دربند

دربند را بیشتر بشناسیم.

دربند تهران در واقع در گذشته یک محله خوش آب و هوا به حساب می آمده است اما امروزه یکی از مناطق تفریحی قلمداد می شود. پس اگر مسافر شهر تهران هستید حتما به این ناحیه سری بزنید و خوشگذرانی خودتان را تکمیل کنید. سرسبزی، تله سیژ و رنگ و لعاب مغازه ها و رود جاری در سرتاسر این محله قدیمی جلوه دیگری به آن بخشیده است.

تهران

چرا دربند انتخاب مناسبی برای تفریح است؟

اگرچه شلوغ شدن دربند در ایام خاصی از سال امری بدیهی است و بسیاری از ما دوست داریم به نقاط بکر و خلوت برویم، اما نباید از ویژگی های به خصوص این منطقه چشم پوشی کنیم. بله، دربند با تمام شلوغی ها و رنگ و لعاب هایی که دارد توانسته است بافت طبیعی خود را حفظ کند. وقتی در این ناحیه قدم می گذارید گویی که در کوهستان پا گذاشته اید. آلودگی هوا به این منطقه وارد نشده و شب های آن با تمام نور چراغ ها و بو های خوشمزه ای که به مشام می رسد همواره محبوب و خواستنی است. می توان اینگونه اظهار کرد که این منطقه همچنان محلی بودن خودش را حفظ کرده و درگیر ساختمان های بلند، دود غلیظ پایتخت نشده است.

دربند تهران

تفریحات دربند کدامند؟

اگر از تفریحات رایج در این محله قدیمی خبر ندارید، میتوانید ابتدا به سراغ تله سیژ دربند بروید که برای دیدن این منطقه و فضای اطراف آن از آسمان بسیار مناسب است. این تله سیژ هرروز از 8 صبح الی 11 شب باز است اما در روزهای تعطیل و خاص از شش صبح تا 12 صبح به افراد سرویس دهی دارد.

اگر هم طرفدار چشیدن طعم غذاها و خوراکی های خوشمزه هستید، دربند بهشت شماست. رستوران ها و سفره خانه هایی در این منطقه وجود دارند که غذاهای سنتی و مدرن را با زیباترین شکل ممکن برای شما سرو می کنند. تنها تفاوت این منطقه با حضور در یک رستوران عادی در سطح شهر تجربه چشیدن طعم غذا روی تخت های سنتی و نزدیکی به رودخانه و مناظر سرسبز اطراف آن است. به جز این، تنقلات متنوع و خوشمزه ای نیز وجود دارد که از جمله آنها می توان به آلو و قیسی اشاره کرد.

برای آن دسته از کسانی هم که کوهنوردی را ترجیح می دهند، دربند انتخاب مناسبی به شمار می آید. شما می توانید راه تله سیژ یا توچال را در پیش بگیرید و یک روز هیجان انگیز را تجربه کنید.

دربند زیبا
[faqs style=”accordion” filter=”tehran”]

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *