جهنم دره؛ زیباترین منطقه بر روی زمین

جهنم دره؛ زیباترین منطقه بر روی زمین

شاید با شنیدن جهنم دره تصور کنید که این منطقه چقدر ممکن است ترسناک باشد. زیرا بیشتر انسان ها وقتی عصبی می شوند و یا از سوالات دیگران ملافه هستند، در پاسخ سوال دیگران از این کلمه استفاده می کنند. ما نیز همچون دیگر مردم کشور تصور می کردیم که چنین مکانی تنها در خیال و رویا وجود دارد. 

اما مسئله جالبی که باید به آن اشاره نماییم این است که در استان آذربایجان غربی منطقه ای وجود دارد که با نام جهنم دره شناخته می شود. این دره با این که نام ترسناکی را به خود اختصاص داده است، اما از طبیعت فوق العاده زیبا و سرسبزی برخوردار است. 

استان آذربایجان غربی جاذبه های دیدنی بسیاری دارد. که از میان این جاذبه ها باید به جهنم دره اشاره نماییم. دره ای که از گونه های جانوری و گیاهی بسیاری پوشیده شده است. چشمه های آب معدنی زیادی در این منطقه قرار دارد و همین مسئله این منطقه را به جاذبه ای گردشگری تبدیل کرده است. 

جهنم دره

علت نام گذاری این منطقه به نام جهنم دره

در زمان های قدیم این منطقه به دلیل داشتن شیب تند و صخره های بلندی که در اطراف آن قرار دارد، به این نام شناخته شده است. عمق این دره تقریبا بین 1700 تا 2800 متر است. یک دره خطرناک و زیبا که بسیاری از مردم استان آذربایجان غربی را ترغیب به بازدید از آن نموده است. 

البته باید بگوییم جهنم دره منطقه ای خطرناک است که اگر کسی در این دره اسیر شود، به راحتی قادر به خارج شدن از آن نخواهد بود. همین خطرناک بودن دره منجر شده است تا بسیاری از افراد که تحت تعقیب هستند با پنهان شدن در دل این دره، خود را پنهان کنند. که امنیت این نقطه زیبا و دیدنی آذربایجان غربی را برای ساکنان روستای قریس با مشکل مواجه ساخته است. 

بیشتر طبیعت گردانی که علاقه مند به تحقیق در نقاط دست نیافتنی هستند، می توانند جهنم دره را به عنوان محلی عالی برای تفریح و تحقیق انتخاب کنند. البته مسلما برای این که به این منطقه سفر کنید و چند روزی را به تفریح و گردش بپردازید، ابتدا لازم است اقدام به اجاره خانه یا اجاره سوئیت در نزدیکی این دره نمایید. 

در اطراف دره زیبای جهنم پرندگان وحشی بسیاری همچون عقاب و شاهین زندگی می کنند. که این پرندگان در کنار خرس، آهو، گراز و کفتار هایی که در این منطقه وجود دارند، جذابیت خاصی را به منطقه بخشیده اند. می توانید خودتان را برای یک سفر هیجان انگیز و خطرناک اماده کنید و جهنم دره مراجعه کنید. 

دره زیبا و دیدنی آذربایجان غربی
[faqs style=”accordion” filter=”azarbayjangharbi”]

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *