جاذبه های گردشگری شمال

معرفی چند نمونه از زیباترین جاذبه های گردشگری شمال به تفکیک استان

معرفی چند نمونه از زیباترین جاذبه های گردشگری شمال به تفکیک استان

خطۀ شمال یکی از قطب های جذب توریست از سراسر کشور است، با این حال بسیاری از زیبایی های بکر آن ناشناخته مانده است. در این مقاله علاوه بر زیباترین جاذبه های گردشگری شمال کشور، مراکز خرید هر سه استان شمالی، مکان هایی برای تفریح و سرگرمی به علاوۀ سوغات آن معرفی می گردد.

جاذبه های گردشگری شمال: استان گیلان

گیلان از زیباترین استان های ایران با فرهنگی غنی و آب و هوایی بی نظیر است. در این بخش به معرفی 7 تا از جاذبه های تکرار نشدنی این استان خواهیم پرداخت:

جادۀ اسالم به خلخال:

از زیباترین و بکرترین جاده های کشور به طول 70 کیلومتر که از اسالم گیلان آغاز و به خلخال اردبیل منتهی می شود. جاده ای کوهستانی ترکیبی از تپه ها و کوهها ی سبز و ابرهایی که شما تا سطح آن ها بالا رفته اید، آب و هوای با طراوتِ کوهستانی و تماشای اسب هایی رها در طبیعت همه و همه شما را متقاعد می کند بارها در مسیر رانندگی متوقف شوید و از این موهبت ها لذت ببرید.

جاده اسالم به خلخال
دریاچۀ سراگاه تالش:

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شمال کشور، دریاچۀ سراگاه تالش است. در دل جنگل جادویی تالش، دریاچۀ مصنوعی ساخت دست انسان، در میان طبیعت بکر و شالیزارهای برنج، پرواز مرغان ماهی خوار بر کرانۀ دریاچه خودنمایی می کند. خانه های روستایی با سقف های رنگی نیز در اطراف آن واقع شده اند.

 دریاچۀ سراگاه تالش
قلعه رودخان فومن:

این قلعۀ رویایی در دل کوه جنگلی پنهان گشته است. حدود هزار پله باید از کوه بالا رفت تا توفیق دیدار رویش نصیبتان گردد. با این حال دیدن این قلعه ستبر و پر ابهت پس از یک پیاده روی نسبتا طولانی در دل جنگل خستگی را حسابی از تن به در خواهد کرد. در پای کوه لوازم پذیرایی و غرفه های رنگارنگی از صنایع دستی و عکاسی با لباس های پرشکوه محلی نیز وجود دارد.این قلعۀ تاریخی با امکانات رفاهی کامل از دیگر جاذبه های گردشگری شمال کشور است که برای ایجاد لحظات مفرح برای توریست ها فراهم آمده است.

قلعه رودخان فومن
تالاب سوستان لاهیجان:

تالاب کمتر شناخته شدۀ شهر لاهیجان که در جوار روستایی با همین نام قرار دارد. طبیعت آن به دلیل کمتر شناخته شدن همچنان بکر و زیباست. سطح آب در بهار و تابستان با نیلوفر آبی پوشیده می شود و چشم انداز لطیفی ایجاد می کند.

تالاب سوستان
دیلمان:

از بکرترین جاذبه های گردشگری شمال کشور، منطقۀ کوهستانی و ییلاقی دیلمان است. این مکان مناسب برای سفر در فصول گرم است. جاده ای کوهستانی، جنگلی، مه آلود و با جاذبه های تاریخی بسیار است.این منطقه در شهر سیاهکل در شرق گیلان قرار دارد.

دیلمان
جنگل و ساحل گیسوم تالش:

برای رسیدن به ساحل گیسوم باید گام در جاده جنگلی بگذارید و تا رسیدن به ساحل، با درختان جنگلی همراه شوید که در دو سوی شما بر جاده سر تعظیم فرود آورده اند. ساحل تمیز و زیبای گیسوم، با قایق های تفریحی منتظر شماست؛ می توانید لب ساحل چادر هم بزنید.

جنگل گیسوم
دریاچۀ سراوان رشت:

یکی از زیباترین دریاچه های شمال ایران که در پارک جنگلی سراوان رشت واقع شده است.سطح دریاچه در نگاه اول، چون زمینی پوشیده از چمن به نظر می آید. با قایق های پدالی می توانید لذت قایق سواری در در دریاچه ای درون جنگل را برای خود رقم بزنید.
برای تفریح و سرگرمی پیشنهاد می کنیم سری به آکواریوم انزلی بزنید. می توانید قایق سواری در دریا و تالاب ها و سورتمه سواری در جنگل تالش را نیز تجربه کنید.

تالاب سراوان
بازارهای معروف گیلان:

از زیباترین بازارهای هر شهری بازارهای محلی آن است. بازار محلی رشت از جاذبه های گردشگری شمال کشور است؛ حتما سری به بازار ماهی فروشان بزنید. اگر به دنبال بازارهای امروزی تری هستید، بازارهای پردیس انزلی، گیلار، کاسپین و بازار ساحلی آستارا از مراکز خرید معروف این استانند.
سوغات گیلان شامل زیتون، نان محلی (خلفه) کلوچه های لاهیجان و رشته خشکار است. از صنایع دستی این استان می توان به حصیر بافی اشاره نمود.

جاذبه های گردشگری شمال

جاذبه های گردشگری شمال: استان مازندران

دریاچۀ چورت ساری:

یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری شمال، دریاچۀ چورت یا میانشه است که عنوان خواهرخواندۀ دریای خزر را به خود اختصاص داده است. دریاچه ایست طبیعی در دل جنگلی انبوه. مسیر آن یکی از مسیر های مورد پسند علاقه مندان آفرود است.طبیعت بکر، سکوت آرامش بخش شرایط را برای ماهیگیری هم فراهم آورده است.

دریاچه چورت ساری
آبشار اوبن ساری:

آبشاری بکر و زیبا، از جاذبه های گردشگری شمال که کمتر شناخته شده است؛ در جنگل دودانگۀ ساری واقع شده است. اقلیمی سرد و خنک دارد؛ در فصول گرم از این آبشار دیدن کنید.

آبشار اوبن ساری
جنگل دالخانی:

جنگلی کوهستانی که در 30 کیلومتری رامسراست و به دالان بهشت معروف است. در همۀ فصول هوایی مطبوع داردو چون در منطقه ای ییلاقی قرار گرفته در تابستان رطوبت آزار دهنده ای ندارد. کلبه ها و دکه های چوبی بین راه نیز عسل کوهی، میوه های خشک و آش داغ محلی می فروشند.

جنگل دالخانی
دریاچۀ سد لار:

این سد در منطقه ای کوهستانیمیان قلل و کوههای مرتفع قرار گرفته است. این سد بزرگ ترین سد خاکی خاورمیانه است. اگر از هواخواهان هوای خنکِ مناطق مرتفع و کوهستانی هستید سفر به این سد زیبا را از دست ندهید.

دریاچه سد لار
روستای جواهرده:

روستای ییلاقی و زیبای جواهردهنه تنها یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری شمال کشور بلکه جز ده روستای برتر گردشگری ایران است. مسیر جواهرده جاده ای کوهستانی وغرق در ابرهای آسمانی است. آبو هوای ییلاقی آن، رطوبت آزار دهنده را از بین برده و به جای آن می توانید خنکا، نمی ملایم و طراوت را تنفس کنید. در مسیر به آبشارهای فصلی و دائمی بر می خورید و دکه های فروش خوراکی های محلی که سرتاسر مسیر کنار جاده اطراق کرده اند.

روستای جواهرده
آبشار شاهان دشت آمل:

یکی از جاذبه های گردشگری شمال چه از نظر طبیعت و چه از نظر قدمت برای دوستداران تاریخ، در روستای شاهاندشت، آبشاری طبیعی به طول 62 متر در فاصله ای حدود 20 تا 30 دقیقه از روستا قرار گرفته است. مسیر پیمایش آن ساده است و صدای پای آب نوید وصال به آبشار را خواهد داد. بالای آبشار یک قلعۀ تاریخی متعلق به عهد صفوی وجود دارد. این آبشار در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آبشار شاهاندشت

تفریح و سرگرمی: تله کابین نمک آبرود، کارتینگ نمک آبرود، پینت بال و تله کابین رامسر، سورتمه نمک آبرود وپل معلق و زیپ لاین رامسر از مکان ها و تفریحات مهیجی هستند که می توانید استفاده کنید.

جاذبه های گردشگری شمال

شیرینی های لذیذ و مواد خوراکی چون رشته به رشته، قماق، آب دندون و برنجک از سوغات استان مازندران هستند.

از مراکز خرید معروف این استان می توان مجتمع تجاری نایت گالری روبروی خزر شهر، مرکز تجاری مفیدی ساری نام برد.

جاذبه های گردشگری شمال: استان گلستان

جنگل النگدره:

جنگلی زیبا با هارمونی بی نظیر از رنگ ها در فصول مختلف سال؛ جنگلی چهارفصل. یکی از بهترین و زیباترین جاذبه های گردشگری شمال کشور که در فصل پاییز به اوج زیبایی خود می رسد. درخت های سر به فلک کسیده، عبور رودخانه ای در دل جنگل از زیبایی های آن است. گذرگاهی چوبی در سرتاسر جنگل برای پیاده روی علاقه مندان، با طراحی زیبا و مینیمال کشیده شده است. امکانات رفاهی نیز برای آسایش خاطر گردشگران فراهم آمده است.

جنگل الگندره
دهکدۀ جهان نما:

یکی از زیباترین مناطق روستایی و حفاظت شده ایران است و امکان کوهنوردی، پیمایش در دشت و کنار رودخانه و دره نوردی وجود دارد. بام استان گلستان نیز به این منطقه اطلاق می شود، آب و هوایی خنک و کوهستانی دارد. بعد از پارک ملی گلستان بزرگ ترین منطقۀ حفاظت شدۀ ایران است.

دهکده جهان نما گلستان
چشمۀ گل رامیان:

یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های استان گلستان چشمه آهکی گل رامیان است. این چشمه وسیع و عمیق به رنگ سبز در دامنه کوه، دامن گسترده است. چشمه از سه طرف به جنگل و از یک سو توسط زمین های زراعی احاطه شده است.

چشمه گل رامیان
دریاچۀ توشن:

طبیعت دریاچه و جادۀ منتهی به آن بسیار تماشایی است. هرساله جشنواره های ماهیگیری در این مکان برگزار می شود و این مکان را به یکی از جاذبه های گردشگری شمال برای ماهیگیران بدل نموده است. دریاچه بین دو کوه واقع شده و آب و هوایی خنک و معتدل دارد.این دریاچه در جنوب غربی گرگان واقع شده و تا گرگان فاصلۀ چندانی ندارد.

دریاچه توشن
کبودوال:

این آبشار زیبا لقب بلندترین آبشار خزه ای جهان را بر خود دارد. در حین عبور از مسیر سنگفرش در دل جنگل، در کنار رودخانه و آبشارهای کوچک، در نهایت به آبشار پرشکوه و با ابهت کبودوال می رسید و شاهد رقص آب بر خزه ها خواهید بود. عبور آب، هوایی خنک و باطراوت را به محیط بخشیده است.

آبشارهای شیرآباد:

برای تماشای این آبشارها باید از میان جنگل عبور کنید و همگام با آب مسیری نه چندان طولانی را طی کنید. آبشارها به صورت پلکانی در امتداد یکدیگر قرار دارند؛ با پیگیری مسیر آب به آبشارهای بعدی خواهید رسید. این آبشارها در فهرست آثار ملی ایران نیز ثبت شده است. آخرین آبشار این مجموعه بزرگترین آبشار آن است و حوضچۀ پای آن بسیار عمیق است.

آبشار شیر آباد

سوغات های رنگارنگ و خوشمزه از دیگر جاذبه های گردشگری شمال کشورند. سهم این استان از سوغات ها شامل صنایع دستی چون ابریشم بافی، قالی ترکمن و خوراکی های لذیذی چون نان پادرازی و شیرینی های سنتی مانند حلوای آماج و سرغربیلی است.

از معروف ترین مراکز خرید این استان می توان به وارکانا، کاپری، سیلوانا و زرتشت اشاره نمود.

اجاره ویلای شمال با املاک باشی

در هر سفر یکی از مهم ترین مسائل، فراهم نمودن محل اقامت و اسکانی است که علاوه بر امنیت و نظافت با روحیات و هم چنین بودجۀ شما سازگار باشد.سایت املاک باشی با ارائۀ تصاویر از ویلاها همراه با قیمت و هزینۀ مورد نیاز کار را برای گردشگران راحت کرده است.

می توانید به راحتی در منزل خود ویلای مناسب حال و احوالاتتان رزرو کرده و با خیالی آسوده از محل اقامت، سفر خود را آغاز کنید. املاک باشی در سراسر استان های شمالی و شهرستان ها ویلاهای مناسبی برای آسایش خاطر مسافران از هر قشری فراهم نموده است.

همچنین میتوانید از طریق اپلیکیشن املاک باشی براحتی اقدام به رزرو ویلا در شمال نمایید. توجه کنید مدارکی که برای تحویل کلید ویلا نیاز دارید حتما همراه خود داشته باشید مدارک مورد نیاز طبق توافق با میزبان صورت میگیرد و معمولا کارت شناسایی معتبر و ارائه مدارک محرمیت است.

سوالات رایجی که برای مسافران شمال پیش می آید:

برای اجاره ویلا در شمال چه مدارکی مورد نیاز است؟

با اجاره ویلا در شمال ، ویلایی با تمامی امکانات در اختیار شما قرار میگیرد ازین رو باید کارت شناسایی معتبر خود را به میزبان خود تحویل دهید. ارائه مدارک محرمیت نیز طبق قوانین سایت الزامی است.
لازم به ذکر است ارائه مدارک برای رزرو هم میتواند طبق توافق با میزبان صورت پذیرد.

در کدام یک از شهر های شمالی راحت تر میتوانم ویلا رزرو کنم؟

شمال کشور شامل شهرهای مازندران ، گیلان و گلستان است که هر کدام جاذبه های گردشگری بکر و جذاب خود را دارد. در سایت املاک باشی به راحتی میتوانید درهرکدام از شهرهای شمالی اقدام به اجاره ویلا نمایید. در بین سه شهر شمالی، مازندران بیشترین ویلا را در سایت املاک باشی ثبت دارد.

آیا خرید ویلا در شمال مناسب است یا اجاره آن؟

خرید ویلا برای کسانی که در طول سال به صورت مداوم در شمال نیستند به صرفه نیست و اجاره روزانه ویلا در شمال مناسب تر است. ه زمان که تصمیم به سفر به شمال را داشتید میتوانید به راحتی اقدام به اجاره بهترین ویلا ها کرده و هر بار با اقامت در ویلاهای مختلف سفر خود را متنوع تر کنید.

ویلاهای لوکس و ارزان را چگونه پیدا کنم؟

در فصل زمستان و کاهش سفر ها اکثر ویلاهای شیک و لوکس در شمال با کاهش قیمت مواجه میشوند و بهترین زمان برای یافتن ویلایی شیک و لوکس در شمال فصل پاییز و زمستان است.در فصول دیگر که تعداد سفرها بیشتر میشود نگران قیمت های ویلاها نشوید چراکه سایت املاک باشی دارای متنوع ترین ویلاها در شمال است که مسافران عزیزمیتوانند با هر قیمتی که بخواهند ویلای مناسب خود را بیابند.

مطلب پیشنهادی

کلیساهای ایران

کلیساهای ایران ؛ جذاب ترین مکان های دیدنی

در میان دیدنی ترین و خاص ترین کلیساهای ایران، برخی به ثبت یونسکو رسیده اند و برخی دیگر به عنوان آثار ملی ایران شناخته می شوند. این کلیساها برای مسیحیان و ارامنه ای که در ایران سکونت دارند بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است. اما در کنار این مسئله، زیبایی های خاص این کلیساها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *