بازدید از پاریس ایران، بم

بازدید از پاریس ایران، بم

بم یکی از مهمترین و زیباترین شهر های استان کرمان به حساب می آید که هنوز پس از زلزله ی سال 82 یکی از جذاب ترین شهر های توریستی این استان به شمار می آید. لقب جالب توجهی که به شهرستان بم می دهند «پاریس ایران» است. بنابراین با این لقب می توان به سادگی متوجه تنوع آثار تاریخی، طبیعی و خوراکی های خوشمزه در این شهر شد. بم در بخش مرکزی استان کرمان واقع شده است.

بم

آشنایی با بناهای تاریخی و جاذبه های شهر بم

در بم بناهای تاریخی متعددی وجود دارد که طبعا معروف ترین آنها را می توان ارگ بم دانست. حتی استان کرمان  میز به همین اثر تاریخی مهم معروف است. شما با سفر به این شهرستان می توانید سوغاتی های متعددی مانند خرما، حنا، مرکبات و غیره خریداری کنید.

ارگ بم 2500 سال قدمت دارد و یکی از مهم ترین بناهای تاریخی در کل ایران به شمار می آید. این ارگ در زمان اشکانیان ساخته شده و به پسر گشتاسپ منتسب میشود. یکی دیگر از جاذبه های مهم این شهر را منطقه دهبکری می دانند؛ که در 50 کیلومتری بم قرار گرفته و در واقع روستایی بکر و سرسبز با قدمت 2 هزار ساله است! از دیگر جاذبه های مدرن بم می توان به مجموعه توریستی ارگ جدید بم اشاره کرد که در ده کیلومتری شهر قرار دارد.

ارگ بم

در این مجموعه تاسیسات رفاهی متعددی وجود دارد و توانسته است تا لقب مجهز ترین منطقه توریستی صنعتی ایران را به خود اختصاص دهد. شما برای راه یافتن و جستجو در دل تاریخ می توانید به سراغ تل آتشین دارستان بم بروید. در این منطقه نشانه هایی از دوران نوسنگی کشف شده و بسیار جالب توجه می باشد. اگر مناطق ییلاقی برایتان بیش از هر چیزی جلب توجه می کنند هم می توانید به روستای ییلاقی مرغک بروید. این روستا در جنوب شرقی این شهر واقع شده و در آن مانند بادام کوهی، آثار تاریخی، و پوشش گیاهی روحبخش قابل دیدن است.

سفر به بم

آشنایی با فرهنگ و اعتقادات مردم بم

اگر نگاهی به فرهنگ و آداب و رسوم مردم این منطقه بیندازیم تفاوت های فاحشی با کل مردم کرمان نمی یابیم. اکثر آنها پوشش کرمانی دارند و در غیر این صورت پوشش رسمی و عادی در بسیاری از نقاط شهر دیده می شود. پوشش سنتی مردم این ناحیه شامل کلاه نمدی، قبا، پیراهن، چارقد، پیراهن شش ترک و پای پوش است. مردم بم و به طور کلی مردم کرمان احترام خاصی برای ایام محرم قائل هستند و در صورتیکه در این ایام به این شهر سفر کنید دسته ها و گروه های عزاداری باشکوهی را مشاهده خواهید کرد. یکی دیگر از مهم ترین زمان ها برای مردم این شهر نوروز و تحویل سال است. برای این ایام نیز پخت آش و رشته بری رواج دارد. اکثر مردم این ناحیه به لهجه کرمانی تکلم می کنند و برخی دیگر بسته به قومیت زبان ترکی و بلوچی دارند.

در سفر به بم، کجا بمانیم؟

شما برای اقامت در بم با وجود اپلیکیشن و سایت املاک باشی محدودیتی را مانند گذشته تجربه نخواهید کرد. تنها کافیست از قسمت جستجو نام این شهر را سرچ کرده و به دنبال سوئیت، آپارتمان، خانه مبله و یا ویلاهایی باشید که با هزینه مقرون به صرفه و شرایط مناسب اقامت خوشی را برایتان فراهم می کنند.

اقامتگاه در بم
[faqs style=”accordion” filter=”bam”]

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *