سفر به چهارمحال بختیاری;

اجاره سوئیت و بازدید از جاذبه های گردشگری چهارمحال و بختیاری

اجاره سوئیت و بازدید از جاذبه های گردشگری چهار محال و بختیاری

جاذبه های گردشگری چهارمحال و بختیاری : استان چهار محال و بختیاری یکی از استانهایی است که با وجود جاذبه های بی نظیری که دارد کمتر مورد توجه قرار گرفته است. این استان از سمت شمال و شرق به استان اصفهان، از سمت شمال غربی به استان لرستان، از غرب به خوزستان و از جنوب به استان کهکیلویه و بویر احمد منتهی می شود.

این استان که با ارتفاع زیادش به بام ایران معروف است، آب و هوای عالی و مناظر بکر و چشم نوازی دارد که می تواند تعطیلات به یاد ماندنی را برایتان رقم بزند. احتمالا پس از مشاهده جاذبه های گردشگری چهار محال و بختیاری در این مجال کوتاه، برای سفر به این استان زیبا وسوسه خواهید شد.

آبشار آتشگاه؛ طولانی ترین آبشار ایران

اگر شما هم احساسات لطیفی دارید و از شنیدن صدای جوش و خروش آبشارهای بلند و با شکوه به وجد می آیید باید بگوییم که استان خوبی را برای گشت و گذار انتخاب کرده اید، چرا که در میان جاذبه های گردشگری چهارمحال و بختیاریتا دلتان بخواهد آبشار وجود دارد.

در مسیری که برای رسیدن به آبشار آتشگاه طی خواهید کرد از روستاهای زیبای سردشت و میلاس گذر می کنید و در 40 کیلومتری لردگان، روستای آتشگاه قابل مشاهده است.

روستایی که در یک دره چشم نواز قرار گرفته است. رودخانه ای در میان دره در جریان است که دو طرف آن را درختان سر به فک کشیده احاطه کرده اند و سنگ های آهکی در اطراف آن مشاهده می شود. آبشار آتشگاه در قسمتی از دره که ارتفاع آن 3 کیلومتر است به پایین می ریزد.

این آبشار به آبشار مینیاتوری هم معروف است و از بی نظیرترین جاذبه های گردشگریچهارمحال و بختیاریبه شمار می رود. پستی و بلندی های این دره، مناظر طبیعی و آبشارهای کوچک دیگری را نیز ایجاد کرده است.

غار سراب از جاذبه های گردشگری چهار محال و بختیاری

غار سراب از جاذبه های گردشگری چهار محال و بختیاریمی باشد که در نوع خود منحصر بفرد است. برای رسیدن به غار سراب که در 56 کیلومتری جنوب غربی شهرکرد واقع شده، باید در امتداد مسیر دره ای زیبا حرکت کنید. در انتهای مسیر دره به غاری می رسید که دو دهنه دارد که از یکی از آنها آبی خروشان جاری است.

جاذبه های گردشگری چهارمحال و بختیاری

مسیر داخل این غار صعب العبور است و به همین دلیل تنها تا 600 متر می توانید به آن وارد شوید. در قسمت های مختلف دالان غار که در جاهایی ارتفاعش تا 15 متر هم می رسد، قندیل های زیبایی دیده می شود.

تالاب گندمان

در میان جاذبه های گردشگری چهار محال و بختیاریتالاب های زیادی وجود دارد اما یکی از آنها به نام تالاب گندمان، بین المللی شده است.

جاذبه های گردشگری چهارمحال و بختیاری

وسعت این تالاب به 980 هکتار می رسد و در شهرستان گندمان جا خوش کرده است. اطراف این تالاب بهترین مکان برای تماشای مناظر بکر و پرندگان است.

چشمه کوهرنگ

برای مشاهده و لذت بردن از چشمه کوهرنگ باید به شهرستان کوهرنگ رهسپار شوید. چشمه کوهرنگ از دامنه های زردکوه باشدت زیادی سرچشمه می گیرد و پس از گذر کردن از مسیری پر پیچ و خم، به دریاچه سد کوهرنگ می رسد و از آنجا به زاینده رود می ریزد.

جاذبه های گردشگری چهارمحال و بختیاری

عشایر این منطقه، اطراف این چشمه و دریاچه را با چشم اندازهای طبیعی که دارد برای گذران زندگی خود برگزیده اند.

چشمه ی دیمه

اگر می خواهید یکی از گواراترین آبهای جهان را تجربه کنید که خواص درمانی ویژه هم دارد ، می توانید به روستای دیمه واقع در شهرستان کوهرنگ بروید. این چشمه از سر شاخه های اصلی زاینده رود نشأت می گیرد.


چشم انداز زیبای چشمه ی دیمه را کمتر جایی می توانید پیدا کنید.این منطقه بی نظیر از بهترین جاذبه هایگردشگری چهارمحال و بختیاریمی باشد.

تالاب چغاخور

اگر می خواهید یکی از زیباترین تالاب های بکر ایران را ببینید، مسیر شهرکرد به ایذه را به پیش بروید تا در فاصله 60 کیلومتری از شهرکرد، منظره زیبای تالاب را پیش رو داشته باشید. تالاب چغاخور در ارتفاعات برآفتاب و کلار واقع شده است که به دلیل شرایط ویژه اقلیمی، پرندگان بومی و مهاجر فراوانی مانند حواصیل، لک لک سفید، انواع مرغابی و.. هر سال این تالاب را برای مهاجرت انتخاب می کنند.

جاذبه های گردشگری چهارمحال و بختیاری

این تالاب از زیباترین جاذبه هایگردشگری چهارمحال و بختیاریاست که آب و هوای بی نظیری دارد.

آب زلال و خنک،توده های ابر در میان آسمان آبی و کوههای پس زمینه، منظره جذابی را خلق می کنند که شما را میخکوب می کند.

پارک جنگلی پروز

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری چهارمحال و بختیاری پارک جنگلی پروز است. در 50 کیلومتری لردگان پارک جنگلی زیبایی به نام پروز وجود دارد که از جاذبه های گردشگری چهار محال و بختیاری می باشد. در این منطقه شالیزارها، چشمه ها و درختان سر به فلک کشیده منظره زیبایی را ایجاد کرده است که نمی توانید از آن دل بکنید.

جاذبه های گردشگری چهارمحال و بختیاری

منظره زیبای این منطقه بیشتر شبیه به تابلوی نقاشی ست و مطمئنا بعد ها هم هوس می کنید که به این پارک جنگلی زیبا بیایید.

آبشار دره عشق

اگر اسم زیبای این آبشار شما را هم کنجکاو کرده است که این آبشار اسرار آمیز را از نزدیک ببینید، باید بدانید که این آبشار از جاذبه های گردشگری چهارمحال و بختیاری است که در شهرستان اردل در 130 کیلومتری شهرکرد قرار دارد. در دل طبیعت بکر و زیبا، آب با سرعت زیاد از دل کوهی با ارتفاع 100 متری به زمین سرازیر می شود.

هنگامی که در مقابل این آبشار زیبا می ایستید، شکوه پدیده های طبیعی را با تمام وجود حس می کنید. در اطراف این آبشار زیبا مناظر جذابی مانند شالیزارها، باغ ها و جریان رودخانه کارون، چشم را می نوازد. قدم زدن در میان انارستان ها و طبیعت بکر منطقه شما را بیش از پیش عاشق زیباییهای طبیعت می کند و روحتان را جلا می دهد.

جاذبه های گردشگری چهارمحال و بختیاری

اگر شما هم مشتاقانه تصمیم گرفته اید که عزم تان را جزم کنید و به دیدار جاذبه های گردشگری چهار محال وبختیاری بروید، یک راه حل ساده برای شما در نظر گرفته ایم. شما می توانید با مراجعه به سایت املاک باشی نسبت به رزرو آنلاین ویلا ، اقامتگاه بوم گردی و اجاره سوئیت در چهار محال و بختیاری اقدام نمائید .

شما می توانید به سایت املاک باشی وارد شوید و نمای زیبایی از تمام این واحدهای مسکونی را در عکس ها مشاهده کنید و با توجه به روحیه تان یکی از موارد اقامتگاه را رزرو کنید و با خیال راحت برای باقی امور سفرتان برنامه ریزی کنید.

[faqs style=’filterable-toggle’]

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *