آنچه از شهرستان کنگان نمی دانید.

آنچه از شهرستان کنگان نمی دانید.

آیا تا به حال نام شهرستان کنگان به گوشتان خورده است؟ این شهرستان در استان بوشهر واقع شده است و مرکز آن بندر کنگان است. این شهرستان در همسایگی شهرستان های دیگری مانند دیر، عسلویه و جم قرار دارد. این شهرستان از نظر اقتصادی از جمله مناطق مهم ایران به شمار می آید.

در کنگان شما می توانید صنایع مختلف بازرگانی، کشاورزی و ماهیگیری را به صورت رونق یافته بیابید. به جز این قابلیت مهم اقتصادی این شهرستان زیبایی ها و جاذبه های خاص خودش را دارد که برای یک سفر کوتاه و به یاد ماندنی مقصد خوبی به شمار می رود.

کنگان

چرا به شهرستان کنگان سفر کنیم؟

کنگان جاذبه های دیدنی فراوانی دارد که نباید آن ها را از دست داد؛ عموما این جاذبه ها کم نظیر خوانده می شوند. این شهرستان با اینکه در استان بزرگ بوشهر قرار دارد، اما برعکس بسیاری دیگر از شهرستان های نام آشنا، کمتر شناخته شده است. نزدیکی آن با خلیج فارس مهم ترین مزیت جغرافیایی اش به حساب می آید.

اگر قصد سفر به کنگان را دارید دیدن بندر سیراف را از قلم نیندازید. خانه ی ثروتمندان زیر آب جاذبه گردشگری بعدی این شهرستان است که معماری و نمای جالبی دارد. البته مطالب ضد و نقیض متعددی در مورد این خانه وجود دارد که ثروتمند بودن یا نبودن مردمانی که در آن زندگی می کردند را توجیه نمی کند.

شما می توانید از قلعه شیخ در این شهر دیدن کنید که در دوره قاجار بنا نهاده شده است. البته بازار های موجود در این شهرستان خود جاذبه هایی جداگانه برای دوستداران خرید و گشت و گذار در شهر به حساب می آیند.

شهرستان کنگان

گویش، غذا و لباس محلی مردم کنگان

شما به جز مراکز و مکان های دیدنی در این شهرستان می توانید غذاهای محلی خوشمزه ای را بیابید که توسط بندرنشینان این شهر طبخ می شود. از جمله آنها می توان به ودام (ماهی)، مجبوس، سور اشاره کرد. اکثر مردم ساکن در این منطقه مانند دیگر مردم جنوب لباسهایی جنوبی و آشنا با این اقلیم دارند که در نوع خود خاص و جذاب می باشند. گویش مردم این منطقه نیز لهجه و گویش جنوبی است که بسته به قومیت آنها می تواند متفاوت باشد.

کی به این شهرستان سفر کنیم؟

بیشترین لذت سفر به کنگان را وقتی می توان تجربه کرد که هوا معتدل و خنک باشد. با توجه به اینکه هوای شرجی و گرم در اکثر ماه های گرم سال در این شهرستان حس می شود، سفر در فصل پاییز و زمستان بهترین انتخاب به حساب می آید. با اینکه تجربه حضور در هوای گرم بهاری این شهرستان نیز حس و حال دیگری دارد.

بندر کنگان

اقامت در شهرستان کنگان؛ چگونه اقامتگاه مناسب بیابیم؟

برای رزرو و اجاره روزانه اقامتگاه در کنگان جای نگرانی وجود ندارد. سایت املاک باشی و اپلیکیشن املاک باشی در اختیار شما هستند تا بتوانید به واسطه آنها اقامتگاه مورد نظر خود را یافته و بهترین گزینه را انتخاب کنید. این اقامتگاه ها طیف وسیعی از آپارتمان، خانه مبله، سوئیت و ویلا را در بر می گیرند و بسته به موقعیت هرکدام در شهر قیمت متفاوتی دارند.

[faqs style=’filterable-toggle’]

مطلب پیشنهادی

غار سنگ شکن

غار سنگ شکن جهرم؛ لانه عجیب و دست ساز

در میان جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر جهرم، باید به غار سنگ شکن اشاره کنیم. این غار دیدنی از زیبایی های خاصی برخوردار است، که می تواند انسان را به وجد آورد. همین جاذبه های تاریخی در جهرم است که منجر شده تا هر ساله بر تعداد گردشگرانی که این شهر را برای سفر انتخاب می کنند، افزوده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *