آبشار ویسادار برفراز صخره های پله ای

آبشار ویسادار برفراز صخره های پله ای

خطه ی زیبای شمال کشورمان ایران همیشه پر طرفدار و تحسین برانگیز است. استان گیلان نیز یکی این استان های سرسبز و دل انگیز است که در دل روستاهای جنگلی خود پدیده های طبیعی زیادی را جای داده است. در رضوانشهر استان گیلان آبشاری زیبا به نام ویسادار قرار دارد که در اطراف خود با طبیعتی سرسبز و چشم نواز محصور شده است. صخره هایی که در اطراف آبی که از آبشار ویسادار به سمت پایین جاری میشود از جمله ویژگی های خاص این آبشار به شمار می آیند. همچنین آبشار ویسادار سومین آبشار مرتفع استان گیلان برآورد شده است.

آبشار ویسادار

معرفی آبشار ویسادار، آبشاری با صخره های پله مانند

آبشار ویسادار چند سالی است که جزو پدیده های پرطرفدار گردشگری ایران شده است و پیش از آن منطقه ای بکر و نا آشنایی بود. این آبشار جالب و زیبا از بالا به شکل نیم دایره ای است که به ترتیب از بالا تا پایین از صخره های لایه لایه و پله ای شکل به سمت پایین جاری میشود، و در پایان هم حوضچه ای زیبا را به وجود می آورد. این حوضچه عمق زیادی ندارد و اگر خیال آبتنی در گرمای طاقت فرسای تابستان را دارید، پس بدون تردید و ترس دل به آب این حوضچه بزنید.

آبشار ویسادار در شهرستان رضوانشهر است و با مرکز استان گیلان یعنی رشت 62 کیلومتر فاصله دارد. مانند بسیاری از پدیده های طبیعی و تاریخی شهر های شمالی ایران، علی رغم زیبایی های وصف ناپذیر آبشار ویسادار از مسیر جاده ای پوشیده از درختان و جنگلی سرسبز به همراه کوه های متعدد می گذرد که دیدن شان خالی از لطف نیست.

آبشار ویسادار 15 متر ارتفاع دارد و سطح آن مقداری از سطح اصلی زمین پایین تر است.

ویسادار

موقعیت مکانی و دسترسی به آبشار ویسادار

همانطور که گفته شد این آبشار در 62 کیلومتری شهرستان رشت در رضوانشهر قرار گرفته است. این آبشار در شهر پره سر قرار گرفته است، به طور دقیق می توان آن را بین شهر های رضوانشهر و هشتپر تالش یافت. دیگر ویژگی موقعیت مکانی شهر پره سر این است که در نزدیکی روستایی به نام اوی یار قرار گرفته است. همچنین در دهستانی ییلاقی به نام ارده واقع شده.

آبشار ویسادار تا تالش نیز 30 کیلومتر راه دارد و بر سر مسیر رودخانه ی لمیر که خود از کوه های تالش سرچشمه می گیرد قرار می گیرد که مسافران می توانند در راه در کنار این رودخانه کمی از خستگی رانندگی و مسیر خود بکاهند. . اگر قصد اقامت در اینجا را داشتید، می توانید سری به سایت یا اپ املاک باشی بزنید و خانه، سوئیت یا آپارتمان را در کمترین زمان رزرو کنید.

[faqs style=”accordion” filter=”shomal”]

مطلب پیشنهادی

غار سنگ شکن

غار سنگ شکن جهرم؛ لانه عجیب و دست ساز

در میان جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر جهرم، باید به غار سنگ شکن اشاره کنیم. این غار دیدنی از زیبایی های خاصی برخوردار است، که می تواند انسان را به وجد آورد. همین جاذبه های تاریخی در جهرم است که منجر شده تا هر ساله بر تعداد گردشگرانی که این شهر را برای سفر انتخاب می کنند، افزوده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *