پارک های تهران

پارک های تهران ؛ تفریحگاههایی در دسترس و ارزان

پارک های تهران؛ تفریحگاههایی در دسترس و ارزان

کلان شهر تهران پارکها و بوستانهای بسیاری دارد که از شمال تا جنوب آن پراکنده اند. در پس این شلوغی ها و خیابانهای دود آلود، فضاهای سرسبز و زیبایی وجود دارد که آرامش و لذت را برای شهروندان تهرانی و گردشگران به ارمغان می آورد. با ما همراه باشید تا گشت و گذاری در پارک های تهران داشته باشیم.

بوستانها و پارک های تهران فرصت خوبی برای گردش و تهران گردی برای مسافرانی است که ممکن است زمان کافی و یا شرایط سفر به اطراف تهران و بازدید از آبشارها، مناطق ییلاقی و روستاهای اطراف پایتخت را ندارند.

اگر می خواهید محلی سرسبز و آرام برای رفع خستگی های روزمره خود پیدا کنید واگر می خواهید چهره ای متفاوت از تهران را ببینید و در عین حال تفریحی ارزان قیمت و مفرح داشته باشید پارک های تهران بهترین گزینه برای شما هستند.

تهران پارک های متنوع و بی شماری دارد اما ما در اینجا بهترین های آن را به شما معرفی می کنیم.

پارک سنگی جمشیدیه؛ تلفیق معماری و زیبایی

اگر می خواهید از دیدن پارکی با معماری و طراحی ویژه شگفت زده شوید حتما از پارک جمشیدیه دومین پارک معروف تهران ،دیدن کنید.


پارک سنگی جمشیدیه مرتفع ترین پارک تهران است که مسیرهای سنگ فرش شده و کوهستانی آن لذت طبیعت گردی را برایتان به وجود می آورد. جالب است که بدانید این پارک سنگی جذاب در میان دیواره های سنگی کوه کلکچال محصور شده و آبنماهای سنگی، آبشار و دریاچه را در برگرفته است. این پارک آخر هفته ها پاتوق کوهنوردان و دورهمی های ورزش های جمعی است. این بوستان زیبا جذابیت های دیگری مانند نگارستان جمشیدیه، تندیس های زیبا، برکه ، قفس پرندگان و رستورانهای زیبا دارد.
آدرس پارک جمشیدیه: جماران خیابان، شهید باهنر ، خیابان امیدوار

پارک ملت ، بوستانی قدیمی با سبک مدرن

پارک ملت یکی از بزرگ ترین و با قدمت ترین پارک های تهران است که در خیابان ولیعصر، بلندترین خیابان تهران قراردارد.

پارک ملت به خاطر قدمت و شهرتی که دارد و معماری زیبا و اصولی و همچنین قرار گرفتن در یک منطقه خوش آب و هوا و پرتردد شهر، یکی از پرطرفدارترین مکان های دیدنی گردشگری تهران است.
در پارک ملت حدود 120 گونه درخت و درختچه دیده می شود.
موقعیت پارک ملت : خیابان ولیعصر بالاتر از تقاطع نیایش

پارک نیاوران یا صاحبقرانیه

پارک نیاوران در گذشته با نام صاحبقرانیه شهرت داشته و در قلمرو تملک قاجاریه بوده است. پس از ساخته شدن کاخ نیاوران این فضای سبز در اختیار شهرداری قرار گرفت و به دستور محمدرضا پهلوی و با طراحی سردار افخمی در سال 1340 به یکی از پارک های تهران با طرحی از یک باغ ایرانی مبدل گردید.

پارک های تهران

پارک نیاوران هم گونه های متفاوت گیاهی مانن میخک هندی،اقاقیا، سدروس، بید مجنون، ماگنولیا، گیلاس و… در خود دارد که جذابیت بی نظیری به آن داده است. این پارک امکانات مختلفی همچون زمین تمرین اسب سواری، چهار استخر بزرگ و آبشار، سالن ورزشی بانوان، آبنماهای بزرگ، پیست اسکیت ، آمفی تئاتر و ……دارد.
پارک نیاوران در پاسداران ابتدای خیابان شهید باهنر واقع شده است.

پارک ساعی؛ بوستانی هنری و مهندسی ساز

پارک ساعی از پرطرفدارترین پارک های تهران، در سال 1329 توسط مهندس کریم ساعی یا به عبارتی پدر جنگل داری ایران فارغ التحصیل دانشگاه برکلی کالیفرنیا، بنا شد.

پارک های تهران

مهندس ساعی اولین کسی بود که با دغدغه توسعه فضای سبز شهری به کاشت گونه های کاج و سرو و چنار در تهران و نواحی اطراف آن پرداخت. پارک ساعی در خیابان ولیعصر، تقاطع خیابان وزرا قرار دارد.

باغ پرندگان در جنگل های لویزان

باغ پرندگان تهران از جمله پارک های تهران است که مصنوعی نبوده و بخشی از جنگل های لویزان به شمار می رود. این پارک در 13 کیلومتری شرق پایتخت، با فضای سبز وسیع از بزرگ ترین پارک های تهران محسوب می شود.

پارک های تهران

باغ پرندگان با وسعتی باندازه 17 هکتار 168 گونه پرنده (3000 پرنده) دارد و در فضایی در میان آبشارها و برکه ها حس راه رفتن در میان جنگل های طبیعی را به انسان منتقل می کند.

پارک های تهران

باغ پرندگان در 2 فاز طراحی شده است ؛ فاز اول با عنوان “دشتچر” شامل پرندگانی است که توان پرواز ندارند یا در قفس نگهداری می شوند و فاز دوم با نام ” آبچر” شامل پرندگانی است که پرواز می کنند و به همین دلیل در فضای جزیره مانند سربسته ای با عنوان” پرندگان استوایی” نگهداری می شوند. دمای داخل این محیط بسته مطابق با اقلیم زندگی این پرندگان تنظیم شده است.

پارک آب و آتش، نماد زیبایی پارک های تهران

اگر بخواهید در میان پارک های تهران به پارکی بروید که همه جور امکانات رفاهی مانند رستورانها و کافی شاپ های شیک و لوکس مطابق با سلایق غذایی متفاوت و تفریحات گوناگون و بروز مانند پیست اسکیت، دوچرخه سواری ، آسمان نما و… را داشته باشد حتما از بوستان آب و آتش دیدن کنید.

این بوستان بدلیل جذابیت هایی که دارد به پاتوق پایتخت نشینان و گردشگران داخلی و خارجی برای روزهای آخرهفته و تعطیلات تبدیل شده است و از مجهزترین و بروزترین پارک های تهران است.

این پارک دارای ورودی های مختلف است که دو ورودی آن از خیابان شهیدی و بلوار آفریقا(جردن) قرار دارد. ورودی بلوار آفریقا بیشتر برای کسانی که با وسیله شخصی به پارک می آیند مناسب است( بزرگراه مدرس، میدان آرزانتین بعد از ساختمان راه آهن)

پل طبیعت در پارک آب و آتش

پل طبیعت یک سازه 2 هزار تنی است که به نماد معماری مدرن شهری در پایتخت تبدیل شده است. در سال 1388 توسط شرکت نوسازی عباس آباد، طراحی این پل در قالب مسابقه ای به رقابت گذاشته شد. در نهایت در میان شرکت های داخلی و خارجی شرکت کننده، طرح لیلا عراقیان در سال 1388 پذیرفته شد و عملیات اجرایی از اواخر سال 1389 آغاز شده و در سال 1393 پل طبیعت رسما افتتاح شد.


این پل در سه طبقه طراحی شده است که شامل رستورانهای متنوع و کافی شاپ های شیک با طراحی جذاب، پیش بینی فضاهای مکث روی پل و طراحی ویژه مبلمان شهری می باشد.

پارک طالقانی

پارک طالقانی از قدیمی ترین پارک های تهران در گذشته، یعنی حوالی دهه 60 به ” پارک جهان کودک” معروف بوده است. این پارک در واقع زمین کشاورزی بوده است که در سال 1350 طراحی و نوسازی آن ابتدا توسط شرکت اسپانیایی و سپس به وسیله شرکت نوسازی اراضی عباس آباد و شهرداری تهران انجام شد.

پارک های تهران

بوستان طالقانی به شکل امروزی آن در سال 1361 راه اندازی شد و فضای مناسبی برای پیاده روی و ورزش های حرفه ای، دورهمی های خانوادگی می باشد. این بوستان یکی از وسیع ترین پارک های تهران است به وسیله پل طبیعت به بوستان اب و آتش متصل می شود.

بوستان گفتگو

بوستان گفتگو یکی از بهترین پارک های تهران است که مساحت آن بیش از 144 هزار متر مربع می باشد و گونه های گیاهی فصلی و دائمی چشم نوازی در 7 هکتار از آن خودنمایی می کند. در طراحی و بنای این پارک از شیوه های پارک سازی و معماری کشورهایی مانند انگلستان و ایتالیا الهام گرفته شده است و سعی دارد تا فرهنگ و معماری ملت های دیگر را به گردشگران معرفی کند.

پارک های تهران


مجسمه حضرت مریم هدیه فرانکو شیروکی، هنرمند ایتالیایی به عنوان نماد صلح و دوستی ملت های مختلف، در بخش میانی بوستان گفتگو قرار گرفته است. این بوستان امکاناتی مانند خانه اسباب بازی کودک، دو پیست اسکیت، رستوران، خانه سلامت ، کتابفروشی، و کتابخانه و…. دارد.

پارک لاله، فستیوال تندیس های ایرانی

بوستان لاله در سال 1345 با عنوان میدان اسب دوانی جلالیه برای رژه بنا شده است. این بوستان 35 هکتار مساحت دارد و گونه های گیاهی فراوانی مانند اقاقیا، بید سرخ، نارون، صنوبر، بامبو، لیگوستروم، بربریس و… است.

پارک های تهران

در روزهای فصل بهار پارک لاله بخاطر گل های لاله بسیار زیبا عکاسان و گردشگران زیادی را مجذوب خود می کند. پیشنهاد ما این است که از بخش جنوب شرقی پارک وارد شوید چرا که این قسمت آبنماها و جویبارهای مارپیچ دارد و به شیوه پارک های ژاپنی طراحی شده است .

پارک های تهران

در گوشه وکنار پارک لاله مجسمه ها و تندیس های گوناگونی دیده می شود که معروفترین آنها تندیس ابوریحان بیرونی و تندیس خیام( اثر ابولحسن صدیقی) می باشد. پارک لاله در خیابان کارگر شمالی بلوار کشاورز قرار دارد.

پارک شهر، بوستانی زیبا در دل تهران

پارک شهر در سال 1339 تاسیس شده است و جزء قدیمی ترین پارک های تهران است. این پارک به خاطر همجواری با موزه ایران باستان کتابخانه ملی و بناهای تاریخی دیگر، یک مرکز فرهنگی به شمار می رود.
پارک شهر بدلیل وجود باغ پرندگان در مرکز پارک، موزه صلح، کتابخانه قدیمی و نمایشگاههایی در حوزه زیست جانوری یک پکیج کامل را برای اردوهای تهرانگردی فراهم آورده است.
این پارک از نظر جغرافیایی در میان خیابان های وحدت اسلامی ، فیاض بخش، خیام بهشت و همچنین محله سنگلج و قورخانه قرار دارد.

پارک های تهران

اگر می خواهید سفری کوتاه مدت به تهران داشته باشید و از گشت و گزار در پارک های تهران لذت ببرید می توانید با مراجعه به وبسایت املاک باشی و اجاره سوئیت مبله و آپارتمان مبله تهران سفر خوشی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

[faqs style=’filterable-toggle’]

مطلب پیشنهادی

کلیساهای ایران

کلیساهای ایران ؛ جذاب ترین مکان های دیدنی

در میان دیدنی ترین و خاص ترین کلیساهای ایران، برخی به ثبت یونسکو رسیده اند و برخی دیگر به عنوان آثار ملی ایران شناخته می شوند. این کلیساها برای مسیحیان و ارامنه ای که در ایران سکونت دارند بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است. اما در کنار این مسئله، زیبایی های خاص این کلیساها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *