شیرگاه

شیرگاه شهر پل های زیبا و تاریخی

شیرگاه شهر پل های زیبا و تاریخی 

استان مازندران دنیایی از زیباییست. یکی از شهرهای زیبا و پر از پل های تاریخی که در این استان واقع شده است، شهر شیرگاه می باشد. این شهر  در نزدیکی شهرهای ساری، بابل و قائم شهر واقع شده است. نام این شهرستان را به دلیل رودهای زیادی که در این منطقه قرار دارد، چنین گذاشته اند به معنی شهر نمناک.

مردم این شهر بیشتر به شغل های کشاورزی و دامداری مشغول هستند. اما متاسفانه یکی از شهرهای مهاجر فرست نیز به شمار می رود. زیرا بیشتر جوانان این منطقه به خارج از کشور سفر کرده اند. شهر شیرگاه از سمت شمال به کوه های پوشیده از درخت البرز، از سمت جنوب به کوه های ساره سر، از سمت شرق به کوه های ورسک و از سمت غرب به کوه های ترز متصل است. 

وجود کوه های بلندی در سر تا سر شیرگاه این شهر را به منطقه ای پر از رود های جاری تبدیل نموده. همه ی این رودها نیز پل هایی بر روی آن ساخته شده است. زیباترین منطقه ای که سرتاسر آن را درختان سبز و رودهای خروشان پوشانده اند.

موقعیت جغرافیایی شیرگاه از شمال به قائم شهر، از جنوب به سوادکوه راه دارد. از سمت شرق می توانید به شهر ساری سفر کنید و از سمت غرب به بابل خواهید رسید. مردم این منطقه به زبان مازندرانی صحبت می کنند. می توانید به این شهر سفر کنید و لذتی فوق العاده را تجربه نمایید.

مناطق دیدنی و گردشگری شهر پل های تاریخی

با سفر به این شهر باید بگوییم فقط پل خواهید دید. پل های با قدمت بالا و فوق العاده زیبا. پل های زیبای پل دختر، پل شاپور، پل شاه عباسی و… . علاوه بر آن می توانید با سفر به شیرگاه از رودخانه کسلاین، جنگل اندرگلی، آبشار های عالی، و… را شاهد باشید.

آبشار و جنگل پلنگ دره:

یکی از زیباترین جاذبه های این منطقه آبشار و جنگل پلنگ دره است. در قسمت شمال شرقی شهر شیرگاه می توانید این ابشار را از نزدیک ببینید. آبشاری 8 متری و فوق العاده جذاب. آب و هوای این منطقه باعث شده است تا مسافرین برای تفریح منطقه ی آبشاری پلنگ دره را انتخاب کنند.

پل راه آهن سرتپه:

این پل که در زمان پهلوی اول ساخته شده است،  به عنوان آثار ملی ایران در سال 1384 به ثبت رسید. می توانید با سفر به شهر شیرگاه از این منطقه ی عالی دیدن نمایید. پلی زیبا در دل طبیعت که فوق العاده زیباست.

محله نارنج بن:

محله نارنج بن در کنار رودخانه کسلیان قرار گرفته است. این منطقه رودخانه ای زیبا در دل جنگل دارد. نمی توانید زیبایی این منطقه را توصیف کنید. زیرا بی نهایت عالی و فوق العاده است. باید از نزدیک شاهد این خلق خدا باشید.

روستای کلیج خیل:

روستاهای شهر شیرگاه همگی زیباترین مناطق شمال به شمار می روند. یکی از این روستاهای عالی، روستای کلیج خیل است. جنگل سرسبز و رودخانه های خروشان این روستای، سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود میکشاند.

سوغات ها و صنایع دستی شهر شیرگاه

این شهرستان نیز همچون دیگر مناطق شمال ایران، دارای سوغاتی های خوشمزه و صنایع دستی زیبایی است. می توانید در شیرگاه از انواع ترشی ها، مرکبات، زیتون، گیاهان دارویی و … خریداری نمایید. صنایع دستی بی نظیر شهرهای مازندرانی را نیز می توانید در این شهر خریداری نمایید.

صنایع چوب شهرهای شمالی از شهرت بالایی برخوردار هستند. علاوه بر آن منبت کاری نیز در این مناطق بسیار مورد توجه است.

اقامتگاه های زیبا و امکانات عالی در شیرگاه

برای سفر به شهر پل ها لازم است محل اسکان خود را مشخص نمایید. شهری که سرتاسر آن را کوه های بلند پوشانده است می تواند محلی مناسب برای اسکان در ویلاهای جنگلی باشد. اجاره ویلا شمال در کمترین زمان و با کمترین هزینه در اختیار شماست. 

می توانید به سایت املاک باشی مراجعه نمایید یا با نصب اپلیکیشن املاک باشی و زیباترین ویلای انتخابی خود را اجاره نمایید. اجاره ویلا در شیرگاه از طریق املاک باشی آسان است. با یک کلیک اقامتگاه مناسبی برای سفر خود مهیا کنید. علاوه بر آن در وب سایت ما سوئیت های زیبایی نیز وجود دارد. 

می توانید برای سفر به شمال به اجاره سوئیت در شیرگاه نیز فکر کنید. تجربه ای متفاوت را در سوئیت های جنگلی تجربه نمایید. 

[faqs style=’filterable-toggle’]

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *