شیرود

شیرود شهر مازندرانی ها و گیلکی ها

شیرود شهر مازندرانی ها و گیلکی ها

شهرستان شیرود یکی از شهر های زیبا در استان مازندران می باشد. این شهرستان را می توانیم بخش مرکزی شهرستان تنکابن به شمار آوریم. از آنجایی که مردم بومی این منطقه به زبان های گیلکی و مازندرانی صحبت می کنند، می توانیم آن را شهری با تلفیق دو فرهنگ به شمار آوریم.

می دانید که شهرهای شمالی، هر کدام دارای یک فرهنک خاص می باشند. اگر نام شیرود را در واژه نامه ها جستجو نماییم، متوجه خواهیم شد این شهر نامش را از لهجه تنکابن مرکزی گرفته است. این شهر زیبا نیز همچون دیگر شهرهای شمالی دارای زیباییهای خاصی می باشد.

اگر بخواهیم موقعیت جغرافیایی دقیق شهر زیبای شیرود را بیان کنیم، باید بگوییم از سمت غرب به شهر کتالم و ساداتشهر متصل است و از سمت شرق به شهر تنکابن. از این رو شما می توانید با سفر به این منطقه ی زیبا از جاذبه های گردشگری شهر های ساداتشهر، تنکابن و کتالم نیز دیدن نمایید.

نحوه تشکیل شهرستان شیرود در مازندران

معمولا شهرستان ها پس از بهم پیوستن چندین روستا تشکیل می شوند. شهرستان شیرود نیز چنین بوده است. روستاهای ” شریف آباد”، ” خزر کنار”، ” کاسه گر محله”، ” برامسر”، “شاغوزکله”، ” رشیدیه” و چندین روستای دیگر در سال 1384 با یکدیگر متحد شدند.

 از بهم پیوستن این روستا های کوچک، شهرستان شیرود تشکیل شده است. این شهرستان مناطق گردشگری و دیدنی زیبایی نیز دارد که ما در این مطلب به آن ها اشاره خواهیم نمود.

شیرود 1

آبشار زیبای تودارک

یکی از زیباترین مناطق دیدنی در شهرستان شیرود، آبشار فوق العاده بی نظیر تودارک می باشد. به صراحت می توانیم بیان کنیم این آبشار از بلند ترین آبشارهای استان مازندران به شمار می رود. داشتن ارتفاعی معادل چهل پنج متر، مسلما می تواند جاذبه ی طبیعی فوق العاده ای به شمار آید.

آبشار تودارک دارای دو آبشار کوچک و آبشار اصلی تودارک می باشد. آبشاری که پیش از رسیدن به تودارک قرار دارد و از نظر ارتفاعی کوچک است، آبشار لیمرا است. ارتفاع آن تقریبا 7 متر است. و در برابر آبشار اصلی تودارک به چشم نمی آید. اما کوچک بودن این آبشار از زیبایی آن ذره ای کم نمی کند.

با سفر به شهرستان شیرود می توانید از این آبشار زیبا دیدن نمایید. همیشه دیدن آبشار برای انسان پر از حس آرامش بوده است. پس این فرصت را از دست ندهید.

امام زاده سید حسین (ع)

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری و مذهبی شهر شیرود امام زاده سید حسین (ع) است. این امام زاده را می توانیم بزرگترین و محبوب ترین امامزاده در استان مازندران به شمار آوریم. سالانه زائران بسیاری برای زیارت از این امامزاده ی جلیل القدر به این شهرستان سفر می کنند.

از این رو می توانیم بگوییم، سفری سیاحتی و زیارتی را در شیرود تجربه خواهید کرد. علاوه بر دیدن زیبایی های طبیعت بکر این منطقه، می توانید از این امامزاده دیدن نموده و زیارت کنید. شما حتی می توانید با سفر به این شهر از مقبره سرلشکر علی اکبر قربان شیرودی نیز بازدید نمایید.

شیرود 2

پل قدیمی واقع در شهرستان زیبای شیرودی

پلی قدیمی و تاریخی که در دوران رضا خان میر پنج ( پهلوی اول) ساخته شده است. این پل دقیقا در شیرود واقع شده است. در سال 1386 مردم این منطقه پل قدیمی شهرشان را به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رساندند.

اقامتگاه و اجاره ویلا در شیرود

برای سفر به این شهرستان می توانید به سایت املاک باشی مراجعه نمایید، تا در کمترین زمان ممکن می توانید نسبت به اجاره ویلا در شیرود یا اجاره سوئیت در شیرود اقدام نمایید. املاک باشی بهترین و زیباترین اجاره ویلا در شمال و سایر شهر های ایران همچنین اجاره سوئیت در تهران و سایر شهرهای ایران را در اختیار شما قرار می دهد. با سفر به شیرود و اقامت در اجاره ویلا ها، سفری بیاد ماندنی داشته باشید.

[faqs style=’filterable-toggle’]

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *