سیاهکل

شهر سیاهکل و طبیعت بکر و دست نخورده اش

شهر سیاهکل و طبیعت بکر و دست نخورده اش

یکی از زیباترین شهرهای استان گیلان شهر سیاهکل است. شهرستانی با طبیعتی بکر و دست نخورده که زیبایی های خاص خود را دارد. سیاهکل از سمت شمال و شرق به شهرستان لاهیجان، از جنوب به رودبار و از غرب به رشت متصل است. 

جنگل های انبوه و زیبای سیاهکل باعث شده است تا هر ساله در فصل های بهار و تابستان گردشگران بسیاری به این منطقه سفر کنند. شهر سیاهکل را مردم محلی به نام سی کل می شناسند. اگر تاریخچه ی نام گذاری سیاهکل را بررسی کنیم، متوجه می شویم این شهر در قدیم دارای کوه هایی با شیب تند بوده است. از این رو به سی کل مشهور شده است. مردم سیاهکل گویشی دیلمی و گیلکی دارند.

دیلمان1

مکان های دیدنی شهرستان زیبای سیاهکل

همه ی شهرهای شمالی مناطق دیدنی جالب و زیبایی دارند. شهر سیاهکل نیز دارای جاذبه های گردشگری بسیاری می باشد. از جمله مکان های دیدنی این شهرستان می توانیم به استخر پاشوران، آبشار لونک، آبشار بابا ولی، حمام دیلمان، کاروانسرای تی تی، قلعه گرمارو، قله درفک، قلعه کوتول شاه، جاده ی زیبا و جنگلی سیاهکل و… اشاره نماییم.

آبشار لونک

آبشار لونک در مسیر کوهستانی سیاهکل به دیلمان قرار دارد. از ویژگی های این آبشار زیبا دوقلو بودن آن است که در فصل بهار و پاییز بسیار پرآب و دیدنی است. این آبشار در کنار بیشه زارها و جنگل های دیلمان قرار دارد با حضور دراین منطقه حس حضور در بهشت را احساس خواهید کرد.

آبشار لونک

کاروانسرای تی تی

کاروانسرای تی تی یا تی تی کاروانسرا در سیاهکل قرار دارد . در زبان گیلکی تی تی به معنای شکوفه است این کاروانسرا توسط عمه یکی از شاه های صفوی بود که تی تی نام داشت ساخته شد. در گذشته از این کاروانسرا به عنوان محل اقامت مسافرین استفاده می شده و از سال 1375 به عنوان آثار ملی ثبت گردیده است. دیدن این کاروانسرای رویایی را ازدست ندهید.

کاروانسرای تی تی گیلان

همه ی این مکان های دیدنی می تواند تا مدت ها برای شما سرگرم کننده باشد. اگر به این شهر سفر کنید تعطیلات پر گردشی خواهید داشت، زیرا برای دیدن هر یک از این مناطق باید زمان بگذارید. 

سوغاتی های و صنایع دستی شهر سیاهکل

سیاهکل از جمله شهرهای خاص در استان گیلان می باشد که دارای سوغاتی های فراوانی است. با سفر به شهر سیاهکل می توانید انواع ترشی ها و مرباها، انواع محصولات نمدی، فندق، سیب زمینی، گردو، میوه های جنگلی، کلوچه های خوشمزه و… را خریداری نمایید. 

سیاهکل دنیای رنگارنگی دارد. صنایع دستی فوق العاده زیبا و غذاهای خوشمزه محلی آن برای شما سفری زیبا را خواهد ساخت. معروف ترین غذاهای محلی این شهر میرزا قاسمی، ماهی شکم پر و بادمجان شکم پر است. 

هر یک از این غذاهای خوشمزه را با سفر به سیاهکل امتحان کنید. تا همیشه طعم خوش آنها در خاطراتمان بماند.

ماهی شکم پر

بازار محلی شهر زیبای سیاهکل

 مردم سنتی و محلی این شهر در روزهای دوشنبه و پنجشنبه هر هفته در مکانی مناسب گرد هم می آیند. صفای بازار های محلی را هیچ مراکز خرید مدرنی ندارد. شما می توانید در این بازار های محلی به راحتی انواع ترشی ها، مرباهای خوشمزه، سبزی های تازه و انواع صنایع دستی را خریداری نمایید.

بدون این که واسطه ای در میان باشد، فروشندگان محلی محصولات خود را در دسترس مسافرین و خریداران قرار می دهد. اگر به دنبال ماهی تازه می گردید تا در سفرتان یک ماهی پلوی خوشمزه بخورید، می توانید به دوشنبه بازار و پنج شنبه بازار های شهر سیاهکل مراجعه کنید.

بازار محلی سیاهکل

اقامتگاه های زیبا در سیاهکل

محل اقامت همیشه مهمترین مسئله در اقدام به سفر بوده است. زمانی که تصمیم می گیرید تا به سفر بروید، باید از محل اقامت خود اطمینان حاصل نمایید. سایت املاک باشی در زمینه ی اجاره ویلا شمال فعالیت دارد. شما می توانید به راحتی با مراجعه به املاک باشی، زیباترین ویلاها را در شهر سیاهکل اجاره نمایید.

اجاره سوئیت سیاهکل و اجاره ویلا سیاهکل در کمترین زمان ممکن و با به صرفه ترین هزینه برای شما مهیا است. کافیست ویلای مد نظر خود را انتخاب و اجاره نمایید.

همچنن میتوانید از طریق اپلیکیشن املاک باشی در هر کجا که هستید اقدام به رزرو نمایید.

سوالات رایجی که ممکن است برای شما پیش بیاید

برای رفتنن به سیاهکل از چه مسیری بروم؟

وارد اتوبان تهران-کرج شده و اتوبان قزوین- رشت را ادامه نرسیده به رشت، در جاده سراوان، سنگر و سیاهکل پیش برویم.

در سیاهکل کجا اقامت کنم؟

وقتی به آنجا رسیدید میتوانید در هتل و اقامتگاه های بومگردی اقامت داشته باشید. اگر هم قصد اجاره ویلا یا سوئیت دارید میتوانید از طریق سایت املاک باشی یا اپلیکیشن املاک باشی اقدام به رزرو نمایید و با خیال آسوده به آنجا بروید.

ایا امکان اجاره ویلا در سیاهکل نیز هست؟

در سایت املاک باشی میتوانید بهترین و مناسب ترین ویلاها را در سیاهکل اجاره کنید.

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *