شهر رشت

شهر رشت یکی از قدیمی ترین و زیباترین شهرهای ایران

شهر رشت یکی از قدیمی ترین و زیباترین شهرهای ایران

یکی از بزرگترین شهرهای شمالی که 25 کیلومتر با دریای خزر فاصله دارد، رشت است. این شهر زیبا مرکز استان گیلان به شمار می رود و جمعیتی بالغ بر 677 هزار نفر دارد. شهر رشت یکی از 18 شهر در جهان است که در زمینه خوراک شناسی به ثبت یونسکو رسیده است.

شهر رشت یکی از قدیمی ترین و زیباترین شهرهای ایران

مردم رشت به زبان گیلکی و فارسی صحبت می کنند. یکی از زیباترین طبیعت ایران را در این شهر می توانید شاهد باشید. از طرف دیگر شهر رشت به عنوان سومین منطقه گردشگری در ایران به شمار می رود. رشت از شمال به دریای خزر و مرداب انزلی می رسد، از جنوب به سمت رودبار منتهی می شود. از غرب به صومعه سرا و فومن و از شرق به لاهیجان می رسد.

مکان های دیدنی شهر زیبای رشت

شهر رشت به دلیل قدمت و تاریخچه ی طولانی، مناطق دیدنی و تاریخی بسیاری دارد. از جمله این مناطق زیبا و دیدنی می توانیم به موارد زیر اشاره نماییم.

موزه سردار جنگل: این موزه در واقع خانه میرزا کوچک خان جنگلی می باشد. در محله استاد سرا واقع شده است. 

موزه سردارجنگل

موزه رشت: موزه رشد که در سال 1349 تاسیس شد. یکی از موزه های ملی ایران به شمار می رود. این موزه در خیابان بیستون رشت واقع شده است. 

پارک رشت: این پارک که به باغ محتشم شهرت دارد،  عمرات کلاه فرنگی رشت را در خود جای داده است. این باغ محتشم به دوران ناصری باز می گردد و شهر بازی بزرگی نیز دارد.

بقعه بی بی و زینب، مسجد سفید، بوستان ملت، موزه میراث روستایی گیلان، قصر بازی رشت، شهر شادی رشت، باغ پرندگان رشت و….  همه و همه در رشت واقع شده اند. 

سوغات های بی نظیر رشت

رشت علاوه بر صنایع دستی بی نظیر خوراکی های خوشمزه ای نیز دارد. با سفر به این شهر می توانید به راحتی سوغات های بسیاری همچون رشته خشکار، زیتون، ماهی سفید دریا، کلوچه فومن، پنیر سیاهمزگی، رب انار، برنج، چای، نان برنجی و… . 

علاوه بر آن در رشت صنایع دستی همچون دستبافت های پشمی، حصیر بافی، مروار بافی، چموش دوزی، رشتی دوزی، چادر شب بافی و … نیز تولید می شود. شما می توانید بهترین صنایع دستی و خوراکی ها را از رشت به یادگار ببرید.

علاوه بر همه ی این محصولات، سوغاتی های دیگری چون گره چینی، نمدمالی، منبت کاری، شانه سازی، بامبو بافی، شال بافی، خراطی، سفالگری و قالیبافی نیز در این شهر مرسوم می باشد.

صنایع دستی رشت

غذاهای محلی و خوشمزه رشت

از جمله غذاهای محلی رشت می توانیم به ترشه کباب، کباب ترش، مرغ ترش، شوید قرمه، سیر قلیه، فسنجان رشتی، فسنجان مرغ، انار آویج یا سنگه خورش، کویی تره و غذاهای بسیار زیاد محلی دیگر اشاره نماییم.

معروف ترین غذاهای رشت

همه ی این غذاهایی که در رشت تهیه و طبخ می شوند. به نوعی سنتی بوده و توسط مردم محلی این استان به وجود آمده اند. از این رو رشت موفق شده است در زمینه خوراک شناسی، در دنیا رتبه بدست آورد. کلا استان گیلان از نظر غذایی تنوع بسیار بالایی دارد. 

بازار های محلی و زیبا در رشت

درست است که رشت شهر بزرگی است و انواع فروشگاهها و پاساژ های بزرگ در ان احداث شده است. اما مردم هنوز هم ترجیح می دهند از بازار های محلی خرید کنند. بازار های سنتی که صمیمیت را در میان مردم رشت افزایش می دهد. 

بازار سنتی رشت یکی از بهترین مکان ها برای تهیه و خرید اجناس مورد نیاز شما است. همه روزه می توانید به این بازار مراجعه نمایید و هر آنچه نیاز دارید تهیه کنید. بافت قدیمی و زیبای بازار رشت، گردشگران و مسافرین بسیاری را به این منطقه می کشاند.

اقامتگاه و سوئیت های اجاره ای

املاک باشی با ارائه بهترین خدمات در زمینه اجاره ویلا شمال، برای شما این امکان را فراهم نموده است تا در کمترین زمان اقدام به اجاره ویلا یا سوئیت در رشت نمایید. 

اجاره ویلا رشت یا اجاره سوئیت رشت، با کمترین هزینه توسط املاک باشی میسر است. کافیست به وب سایت ما مراجعه نمایید و با انتخاب ویلا اجاره ای خود، به راحتی از اقامتگاه خود در طول سفر مطمئن شوید. بهترین ویلاها و سوئیت ها با به صرفه ترین هزینه ها در اختیار شماست.

سوالات متداول

آیا ویلا یا سوئیت ارزان در رشت میتوانیم پیدا کنیم؟

بله به سایت املاک باشی مراجعه کنید و انواع ویلا و سوئیت های مناسب با هر نوع بودجه ای پیدا کنید و اقدام به رزرو نمایید.

بهترین محله های رشت برای اجاره ویلا کدام است؟

خیابان سردارجنگل، خیابان معلم، محله گلسار و منظریه از بهترین مکان های رشت برای اجاره روزانه است.

قیمت اجاره سوئیت یا ویلا در رشت چقدر است؟

اجاره سوئیت یا اجاره ویلا در سایت املاک باشی از مبلغ 90 هزار تومان تا 2900 هزار تومان میباشد.

در چه فصلی بهتر است به رشت سفر کنیم؟

در سفر به رشت در نظر داشته باشید که در فصل های زمستان به دلیل سرما و تابستان به دلیل گرما و شرجی بودن خیلی مناسب برای سفر نیستند و بهترین زمان در فصل های بهار و پاییز است.

معروف ترین غذاعای رشت کدام است؟

ترشه کباب، کباب ترش، مرغ ترش، شوید قرمه، سیر قلیه، فسنجان رشتی، فسنجان مرغ، انار آویج یا سنگه خورش، کویی تره و غذاهای بسیار زیاد محلی دیگر اشاره نماییم.

مطلب پیشنهادی

کلیساهای ایران

کلیساهای ایران ؛ جذاب ترین مکان های دیدنی

در میان دیدنی ترین و خاص ترین کلیساهای ایران، برخی به ثبت یونسکو رسیده اند و برخی دیگر به عنوان آثار ملی ایران شناخته می شوند. این کلیساها برای مسیحیان و ارامنه ای که در ایران سکونت دارند بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است. اما در کنار این مسئله، زیبایی های خاص این کلیساها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *