سادات شهر، شهر سعادت و زیبایی

سادات شهر، شهر سعادت و زیبایی 

شهرهای سادات شهر و کتالم را می توانیم از جمله شهرهای خاص و زیبای استان مازندران به شمار آوریم. این شهرها در بخش مرکزی شهرستان رامسر واقع شده اند. نام قدیمی این شهرستان در قدیم به سادات محله شهرت داشته است. 

با این که این شهرستان از توابع استان مازندران است، اما مردم محلی سادات شهر، به زبان گیلکی صحبت می کنند. می توانیم مردم این منطقه را به تالش، گیلک و مازندران تقسیم نماییم. از این رو بیشتر مردم به زبان های گیلکی صحبت می کنند. 

نزدیکی سادات شهر به شهرهای زیبای تنکابن و رامسر، باعث شده است تا این منطقه نیز همچون مناطق دیگر، گردشگر پذیر باشد. با سفر به این منطقه می توانید از هرج و مرج شهرها دور شوید، ساعات خوشی را در این شهرستان به سر ببرید. 

به صراحت می توانیم بگوییم که سادات شهر نیز همچون دیگر شهرهای شمالی از جاذبه های طبیعی بسیاری برخوردار است. این شهرستان از سمت جنوب به کوه های زیبای لیماک، لرسانور و… متصل شده است. از سمت شمال به دریای خزر راه دارد.

شرق شهرستان سادات شهر به رودخانه نیسارود و غرب این شهرستان به تلخ آب رود منتهی می شود. به همین دلیل از هر طرف زیبایی های ناب و خاصی دارد. می توانید سفری خاطره انگیز به این منطقه داشته باشید.

جاذبه های دیدنی و گردشگری زیبا

شهرستان سادات شهر یکی از مناطق دیدنی و زیبای استان مازندران، منبعی از آب گرم است. چشمه های آب گرم در این منطقه زیبایی خاصی دارند. علاوه بر آن می توانید در این منطقه به تفریح بپردازید. 

چشمه های آب گرم:

ارتفاعات ییلاقی این شهرستان دارای چشمه های زیبای آب گرم است. این آبهای گرم دارای مواد مغذی و معدنی بسیاری است. مردم این مناطق اکثرا به دامداری و باغداری شهرت دارد. با سفر به این شهرستان و بازدید از چشمه های آب گرم، می توانید لذتی عالی را تجربه کنید.

ساحل زیبای کتالم:

نزدیکی سادات شهر و کتالم به یکدیگر باعث شده است، زیبایی های طبیعی این شهرستان ها از جمله مناطق دیدنی و گردشگری به شمار روند. با سفر به این منطقه می توانید از منطقه ساحلی کتالم نیز دیدن نمایید. 

قلعه جذاب مارکوه:

این قلعه که در منطقه سادات شهر واقع شده است، یکی دیگر از مناطق دیدنی و گردشگری به شمار می رود. مساحت این قلعه 600 متر است و ارتفاع بلند ان، جذابیتی عالی به طبیعت این شهرستان بخشیده است. 

بازار های محلی و سوغات های زیبا

چهارشنبه بازارهای شهرستان سادات شهر از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. مردم این منطقه اکثرا دامدار و باغدار هستند. از این رو می توانید سوغات های عالی همچون چای ایرانی اعلا، مرکبات خوشمزه و زیبا، انواع ترشی ها و… را خریداری نمایید.

اقامتگاه و محل اسکان های عالی سادات شهر

املاک باشی در وب سایت خود زیباترین ویلاهای اجاره ای را برای مسافرین ارائه نموده است. می توانید با مراجعه به سایت املاک باشی یا با نصب اپلیکیشن املاک باشی اقدام به اجاره ویلا شمال نمایید. زیبایی های شهرهای شمالی همیشه باعث سفر مسافرین و گردشگران به این منطقه شده است. 

می توانید با اجاره ویلا در سادات شهر، سفری خاطره انگیز را برای خود و خانواده خود تدارک ببیند. علاوه بر آن اجاره سوئیت در سادات شهر، از طریق وب سایت املاک باشی مقرون به صرفه و آسان است. سفری خاطره انگیز را برای خود و خانوادتان تدارک ببیند. 

[faqs style=’filterable-toggle’]

مطلب پیشنهادی

کلیساهای ایران

کلیساهای ایران ؛ جذاب ترین مکان های دیدنی

در میان دیدنی ترین و خاص ترین کلیساهای ایران، برخی به ثبت یونسکو رسیده اند و برخی دیگر به عنوان آثار ملی ایران شناخته می شوند. این کلیساها برای مسیحیان و ارامنه ای که در ایران سکونت دارند بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است. اما در کنار این مسئله، زیبایی های خاص این کلیساها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *