خمام

خمام شهر زیبای آلاچیق های درختی

خمام شهر زیبای آلاچیق های درختی

حتما نام خانه های درختی را بسیار شنیده اید. باور این که بتوان بر روی درخت خانه ای زیبا با چوب بنا کرد، کمی دشوار است. اما در شهر خمام از توابع استان گیلان، آلاچیق های درختی زیبایی وجود دارد که می توانید از نزدیک شاهد انها باشید. 

نام خمام برای اکثر ما ناشناخته است. با خود می پرسید وجه تسمیه این نام از کجاست؟ برخی معتقدند در قدیم این منطقه به شهر خوبان شهرت داشته است. پس از آن در طول گذر زمان این منطقه از شهر خوبان به شهر خمام تغییر نام داده است. 

برخی دیگر از مردم محلی این منطقه معتقدند در قدیم این شهر به ” خو مام ” شهرت داشته است. که در زبان گیلکی به معنی سرزمین من است. این شهر از سمت شمال به شهرستان خشکبیجار، از سمت جنوب به سد سنگر، از سمت شرق به رودخانه ی افسانه ای گیشه و از سمت غرب به رشت متصل می شود.

مکان های دیدنی و گردشگری شهر خمام 

این شهرستان دارای مکان های دیدنی بسیاری می باشد. مکان های تاریخی و تفریحی زیبا که هرساله توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می کند.

مرداب دهنه سر:

این مرداب که به تالاب بندر انزلی متصل است یکی از زیباترین مناطق دیدنی شهرستان خمام می باشد. نیلوفر های زیبا، نیزارهای بی نظیر و گل های دریایی رنگارنگ این مرداب محلی مناسب برای گردشگری به شمار می رود.

عمارت تاریخی چوکام:

این عمارت تاریخی متعلق به دوره ی قاجاریه می باشد. ستون ها، سر ستونها و نرده های چوبی زیبای این عمارت، محلی زیبا و تفریحگاهی دنج را به ارمغان آورده است.

مسجد بقعه امامزاده حسن(ع):

این بقعه ی قدیم بنا به گفته ی مردم محلی به یکی از پسران امام موسی کاظم (ع) تعلق دارد. مسجدی بسیار مجلل و تاریخی که می توانید از آن بازدید نمایید.

آلاچیق درختی دهنه سر:

روستای دهنه سر واقع در شهر خمام با داشتن آلاچیق های زیبایی که بر روی درختان بنا شده است، هر ساله مسافرین زیادی را به سمت خود میکشاند. این آلاچیق ها در نزدیکی مرداب دهنه سر بنا شده اند و چشم انداز عالی و بی نظیری دارند.

آلاچیق درختی دهنه سر خمام

ساحل تفریحی جفرود بالا:

این ساحل فوق العاده که در مجاورت منطقه ی ازاد بندر انزلی قرار دارد، یکی دیگر از مناطق دیدنی و گردشگری این شهرستان به شمار می رود. 

دهستان های زیبای شهر خمام 

شهر خمام دارای سه دهستان زیبا می باشد که مردم محلی آن همچون دیگر مردم شهرهای شمالی، به کشاورزی اشتغال دارند. 

دهستان چاپارخانه، دهستان کته سر خمام، و دهستان چوکام. هر یک از این دهستان ها نیز خود به تنهایی دارای روستاهای بسیار زیادی هستند. در این منطقه می توانید از محیط های سرسبز و کشاورزی دیدن نمایید.

اجاره و یلا در خمام

اقامتگاه های زیبا در شهر آلاچیق های درختی

برای اجاره ویلا شمال باید بدانید مقصد شما دقیقا کجاست. هر شهر زیبایی در شمال ایران، فصل های تابستان و بهار مسافرین زیادی را می پذیرد. پس پیش از سفر باید بدانید محل اقامت شما کجاست. املاک باشی با ارائه ی زیباترین و بهترین ویلا های اجاره ای، به شما کمک می کند تا محل اقامت مناسبی انتخاب نمایید.

اجاره ویلا خمام و اجاره سوئیت خمام تنها با یک کلیک در املاک باشی میسر می شود. با سفر به این شهرستان می توانید از دیدن آلاچیق های درختی و سواحل زیبای آن که به بندر انزلی متصل است لذت ببرید.

اجاره و یلا در خمام
[faqs style=’filterable-toggle’]

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *