جاذبه های گردشگری کردستان را تنها در سفر تجربه کنید

جاذبه های گردشگری کردستان را تنها در سفر تجربه کنید

استان زیباو سرسبز کردستان با زیبایی های بکری که دارد، بی تردید یک قطب گردشگری شمال غرب کشور است.این استان مرزی در همسایگی همدان،آذربایجان غربی،زنجان و کرمانشاه قرار دارد.شهر سنندج مرکز استان کردستان و جزء شهرهای کوهستانی ایران است.

وجود دو کوه سنگ سیاه و آبیدر در دو طرف شهرسنندج زیبایی های آن را دو چندان کرده است. جاذبه های گردشگری کردستان بی شمار است که تنها در یک سفر چند روزه می توانید لذت آن را تجربه کنید.

شهر سنندج به دلیل شرایط کوهستانی که دارد در زمستانها آب و هوایی سرد و در تابستان آب و هوای معتدل و مرطوب دارد. بهترین زمان برای سفر به کردستان و شهر سنندج تابستان و بهار است. کردستان جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که در این فرصت کوتاه شما را با بارزترین آنها آشنا خواهیم کرد.

مجموعه فرهنگی تفریحی آبیدر

می دانید که هر شهری مکان های دیدنی دارد که به نوعی پاتوق مردم شهر برای پیک نیک به شمار می رود. آبیدر روزهای آخر هفته مملو از سنندجی هاست.

جاذبه های گردشگری کردستان

این تفریحگاه بر فراز ارتفاع کوهی با نام آبیدر قرار گرفته است.به دلیل وجود همین ارتفاع می توانید چشم انداز زیبایی از شهر سنندج را از ارتفاعات این پارک نظاره کنید.

مجموعه آبیدر شامل باغ و باغ وحش و چندین چشمه است و از دیرباز جزء مهم ترین مکان های تفریحی مورد علاقه مردم این شهر بوده است و طرفداران زیادی دارد.

عمارت آصف یا خانه کرد سنندج

در سنندج بنایی باشکوه و قدیمی به نام خانه کرد وجود دارد که با گچبری و آجرکاریهای مربوط به زمان صفوی چشم ها را به خود خیره می کند.در دوران قاجاریه و پهلوی گچبری های زیبای دیگری هم به این عمارت اضافه شده است.

این گنجینه فرهنگی کشور بزرگترین و فاخرترین موزه مردم شناسی قوم کرد را در خود گنجانده است.

حمام وکیل الملک

حمام وکیل الملک از جاذبه های گردشگری کردستان است که در زمان حکومت قاجارها بنا شده است.در تزیین این حمام از نقوش انسان و حیوان و اشکال هندسی متفاوت استفاده شده است. حمام وکیل الملک در پارک سپیدار سنندج قرار دارد.

بانه

حتما نام بانه را بارها بعنوان شهری مرزی که خرید کردن در آن بصرفه است شنیده اید.بانه یکی از شهرهای کردستان است که به علت واردات و صادرات کالاهای خارجی از مرز عراق، بستر تجاری خوبی برای این شهر به وجود آورده است و از جاذبه های گردشگری کردستان هم محسوب می شود.

جاذبه های گردشگری کردستان

دریاچه زریوار در شهرستان مریوان

دریاچه زریوار یکی از زیباترین دریاچه های کشور است.این دریاچه از زیباترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری کردستان به شمار می رود.

دریاچه زریوار در فاصله 3 کیلومتری غرب مریوان واقع شده است که روایت ها و افسانه های مختلفی در مورد چگونگی پیدایش آن وجود دارد.

حتما شگفت زده می شوید وقتی که بدانید دریاچه زریوار از هیچ منبع خاصی سرچشمه نمی گیردو آب آن از طریق بارش باران و چشمه ها تامین می شود. شاید به همین دلیل است که مردم کردستان و مریوان این دریاچه را اسرار آمیز می دانند.

با سفر به دریاچه زریوار می توانید یک روز شاد و هیجان انگیز را با قایق سواری و صرف ماهی کباب مشهور آن برای نهار،رقم بزنید.البته علاوه بر ماهی کباب انواع آش ها و نان محلی هم در کنار این دریاچه به فروش می رسد.

دریاچه زریوار در همه فصول سال زیبایی های خاص خودش را دارد بخصوص در زمستان که سطح دریاچه یخ می زند و زیبایی خاصی به آن می بخشد.

اورامانات از جاذبه های گردشگری کردستان

اورامانات هم یکی از جاذبه های گردشگری کردستان است که آن را با نام هورامان یا اورامان هم می شناسیم.این منطقه سرسبز مرز بین ایران و عراق است و هر سال گردشگران فراوانی از این منطقه دیدن می کنند.

اورامانات به رودخانه های پرآب و پرپیچ و خم، دره های پیچ در پیچ، کوههای بسیار بلند،ابرهایی که انگار نزدیک شما هستند، مشهور است.

روستای پلکانی پالنگان

روستای پالنگان روستایی با معماری سنگی، دارای بافت سنتی و پلکانی است و از جاذبه های گردشگری کردستان به شمار می رود.

وجود چشمه ها و آبشارهای بی نظیر باعث شده است که این روستا برای گردشگران بسیار جذاب باشد.روستای پالنگان در شهرستان کامیاران کردستان قرار گرفته است.

رود سیروان

رود سیروان یکی از مهم ترین و معروف ترین رودهای جاری در استان کردستان است.این رود پر پیچ و خم مسیری طولانی را طی می کند.رودخانه سیروان در بخش غربی و شمال غربی اورامان قرار گرفته است.این رودخانه در بخش هایی به دشت حر میرسد و پس از آن وارد کشور عراق می شود.

تالاب زریوار

تالاب زریوار بی تردید از بارزترین دریاچه های آب شیرین در جهان و از جاذبه های گردشگری کردستان می باشد.حجم آبی که در تالاب زریوار وجود دارد به طور نسبی 30 میلیون متر مکعب تخمین زده می شود.در این دریاچه امکان قایقرانی هم وجود دارد.

جاذبه های گردشگری کردستان

روستای تنگی سر، ماسوله ای ناشناخته

روستای تنگی سر مانند ماسوله به شکل پلکانی در وسط کوههای شاهو در شهرستان کامیاران ساخته شده است.بر اساس نظر مردم محلی قدمت این روستا به هزار سال می رسد و از جاذبه های گردشگری کردستان است.

روستای هویه در کردستان

این روستای زیبا و دوست داشتنی در میان دو شهر سنندج و مریوان قرار گرفته است و دارای معماری و بافت پلکانی است.

عمارت خسرو آبادی

عمارت خسرو آبادی در زمره ده بنای زیبای ایرانی است که در سنندج بنا شده است و تاریخچه آن به زمان قاجارها بر می گردد.

حمام خان سنندج

حمام خان سنندج در بخش شمالی بازار سرپوشیده قرار گرفته و بخاطر موقعیتش مورد اقبال واقع شده است.سنگ نبشه ای در این حمام وجود دارد که مربوط به امان الله خان اردلان والی کردستان می باشد.این حمام که در سال 1377 تصاحب شد، از جاذبه های گردشگری کردستان به شمار می رود.

جاذبه های گردشگری کردستان

اگر با شنیدن این اوصاف از استان زیبای کردستان شما هم حسابی برای سفر به آن وسوسه شده اید، می توانید با سفر به سنندج و اقامت در ویلا ، آپارتمان مبله و سوئیت های مبله ای که سایت املاک باشی به شما پیشنهاد می دهد سفر پرخاطره ای برای خانواده خود فراهم کنید.

در سایت املاک باشی شما می توانید اقامتگاه های را مشاهده و نسبت به رزرو آنلاین و اجاره ویلا، آپارتمان و سوئیت در شهر زیبای سنندج اقدام فرمایید.
این را به خاطر داشته باشید که جاذبه های گردشگری کردستان را تنها باید از نزدیک مشاهده کنید.

[faqs style=’filterable-toggle’]

مطلب پیشنهادی

کلیساهای ایران

کلیساهای ایران ؛ جذاب ترین مکان های دیدنی

در میان دیدنی ترین و خاص ترین کلیساهای ایران، برخی به ثبت یونسکو رسیده اند و برخی دیگر به عنوان آثار ملی ایران شناخته می شوند. این کلیساها برای مسیحیان و ارامنه ای که در ایران سکونت دارند بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است. اما در کنار این مسئله، زیبایی های خاص این کلیساها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *