بندرترکمن

بندر بی نظیر استان گلستان بندر ترکمن

بندر بی نظیر استان گلستان بندر ترکمن

یکی از دیدنی ترین مناطق استان گلستان بندرترکمن آن است. این بندر به دلیل نزدیکی به دریای خزر محلی مناسب و زیبا برای گردشگری به شمار می رود. می توانید با سفر به این منطقه ی دیدنی، از لذت های فوق العاده ای بهره مند شوید. 

پوشش مردم این منطقه بسیار متفاوت است، از طرف دیگر نوع غذاهای مصرفی و جاذبه های دیدنی متفاوت نیز، می تواند برای مسافرین هیجان انگیز باشد. از این رو انتخاب بندر ترکمن برای سفر می تواند یک انتخاب عالی و منحصر به فرد باشد.

زنان با لباس های محلی، دامن های بلند و روسری ها و شال های معروف این منطقه، هر ساله گردشگران بسیاری را به این شهر می کشاند. از طرف دیگر غذاهای سنتی و محلی خاص این منطقه جاذبه ای خاص دارد. سفر به این شهر را از دست ندهید.

بندر ترکمن از سمت شمال به گمیش تپه، ازسمت جنوب به شهر کردکوی، از سمت غرب به دریای خزر و از سمت شرق به شهر گرگان متصل است. برای سفر به این منطقه می توانید هر زمانی را انتخاب نمایید. زیرا زیبایی های بندر در تابستان به نحوی خاص و در زمستان به شکلی دیگر نمود می یابد.

مناطق دیدنی و گردشگری بندر ترکمن

مناطق دیدنی این بند همگی در برابر دریا هستند. می توانید زیبایی دریا را با تمام وجود لمس کنید. زیبایی های خاص که برای گردشگران جذابیت بسیاری دارند. 

بازار ساحلی و اسکله بندر ترکمن:

یکی از مکان های دیدنی این منطقه اسکله ی آن است. اسکله ای که در آن می توانید انواع بازار های محلی را مشاهده نمایید. هر آنچه بخواهید می توانید در اسکله پیدا کنید.

جزیره آشوراده:

این جزیره را می توانیم به عنوان معروف ترین منطقه ی بندر ترکمن به شمار آوریم. تنها جزیره ای که در میان دریای خزر جای گرفته است. علاوه بر آن 40 درصد خاویار ایران را می توان از این منطقه بدست آورد. این جزیره ی عالی و خاص در تمام فصل های سال پر از پرندگان مهاجر می باشد

جزیره بندر ترکمن

روستای زیبای قره قاشلی:

روستایی دیدنی پر از اسب های اصیل ترکمن. می توانید با سفر به بندر ترکمن، مسابقات اسب دوانی را در این روستا مشاهده نمایید. هر ساله در اوایل پاییز و اوایل بهار این مسابقات در روستای قره قاشلی برگزار می شود.

قره قاشلی بندر ترکمن

منطقه شکار ممنوع:

منطقه صوفیکم یک منطقه ی شکار ممنوع می باشد. در این منطقه 130 گونه از پرندگان مهاجر زندگی می کنند. پرندگانی که بسیار نادر هستند. از جمله اردک سر سفید آفریقایی، عقاب های دریایی دم سفید و… . می توانید با سفر به بندر ترکمن از زیبایی های این منطقه ی ممنوعه دیدن نمایید.

بازار های محلی و هفتگی بندر زیبای ترکمن

دوشنبه بازار های این شهر از جمله پر بازدید ترین مناطق و دیدنی ترین مکان های بندر ترکمن به شمار می روند. می توانید با بازدید از دوشنبه بازار های این شهر، زیباترین صنایع دستی، انواع پشتی، لباس های خاص سوزن دوزی، انواع زیورآلات، نمد، قالیچه های رنگارنگ و … را خریداری نمایید.

اگر به دنبال خرید سوغات های زیبا هستید بهتر است به دوشنبه بازار های بندر ترکمن مراجعه نمایید. فرش های دستباف ترکمنی از شهرت بسیاری برخوردار هستند.

اقامتگاه های زیبا و منحصر به فرد بندر ترکمن

اجاره ویلا شمال همیشه سخت بوده است. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده ی درست از اینترنت باعث شده است، تا حتی برای سفر نیز سختی یافتن اقامتگاه از میان برود. وب سایت املاک باشی بهترین و خاص ترین ویلاهای اجاره و سوئیت های رزروی را در اختیار شما قرار داده است.

اجاره ویلا در بندر ترکمن تنها با یک کلیک در املاک باشی یا با نصب اپلیکیشن املاک باشی میسر می شود. می توانید سفری خاطره انگیز و رویایی برای خود و خانوادتان فراهم نمایید. زیبایی های این شهر همیشه خاص بوده است. از این رو با اجاره سوئیت در بندر ترکمن، سفری جذاب را در پیش بگیرید. 

[faqs style=’filterable-toggle’]

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *