گرگان

گرگان شهر سرسبز و جذاب شمال

گرگان شهر سرسبز و جذاب شمال

این شهر خاص و زیبا که در زمان های گذشته به جرجان شهرت داشته است، امروزه یکی از زیباترین مناطق شمال به شمار می رود. شهر گرگان دارای آب و هوایی معتدل بوده و تابستان های شرجی و گرمی دارد. می توانید در این منطقه با انواع گوناگونی از اقلیم ها رو به رو شوید.

دریا، رودخانه، جلگه، دشت، شوره زار، تالاب و… همه و همه در این شهر وجود دارند. از نظر موقعیت جغرافیای میتوانیم گرگان را از سمت شمال با آق قلا، از سمت جنوب به کوههای زیبا و سرسبز البرز، از سمت شرق به علی آباد کتول و از سمت غرب به کردکوی متصل نماییم.

تاریخچه ی غنی و پرمایه این شهر باعث شده است تا هرساله گردشگران و مسافرین زیادی به این منطقه سفر کنند. می توانید با سفر به گرگان از مناطق دیدنی و جذاب بازدید نمایید. مردم این منطقه به گویش های استرابادی و گرگانی کهن صحبت می کنند.

مکان های دیدنی و گردشگری خاص شمال

شهر گرگان طبیعت و مکان های دیدنی خاص و ویژه ای دارد. ما در این مطلب به برخی از این مکان ها اشاره خواهیم نمود. 

منطقه زیبای ناهارخوران:

یکی از زیباترین و خاص ترین مناطقی که در بین شهرهای شمال ایران می توانیم شاهد باشیم، منطقه ی ناهارخوران است. این منطقه ی جنگلی در 4 کیلومتری جنوب گرگان قرار گرفته است. تفرجگاهی عالی با امکانات گردشگری فوق العاده. می توانید در تمام ایام سال به این شهر سفر کنید و از این منطقه لذت ببرید.

طبیعت سردانسر:

منطقه ی ییلاقی و کوهستانی سردانسر یکی دیگر از جاذبه های دیدنی و گردشگری گرگان به شمار می رود. این منطقه در نزدیکی روستایی با همین نام واقع شده است. محلی دنج برای استراحت و تفریح.

دریاچه توشن:

این دریاچه تنها 5 کیلومتر از شهر گرگان فاصله دارد. یک دیاچه ای بی نظیر که سر تا سر آن را درختان و بوته های زیبا فراگرفته اند. می توانید در سفر به این دریاچه رفته و ماهیگیری نمایید. 

دریاچه توشن

جنگل النگدره:

جنگلی دیدنی و خاص که می توانیم به صراحت بگوییم، یکی از نمونه ترین مناطق دیدنی در میان شهرهای شمالی به شمار می رود. در نزدیکی این جنگل سه چشمه زیبا وجود دارد که اطراف آنها را درختانی چون توسکا، افرا، بلوط و… پوشانده اند.

جنگل النگدره

آبشار شصت کلاته:

این آبشار در قسمت جنوبی شهر گرگان واقع شده است. پس از عبور از مسیری رویایی در دل جنگل می توانید به آبشار شصت کلاته برسید. لذت دیدن این منطقه خستگی راه را از تن شما دور خواهد کرد.

علاوه بر این آبشار می توانیم به آبشار های دیدنی دیگری چون دره تل انبار، نومل، رنگو، زیارت و… نیز در این شهر اشاره نماییم.

همه ی این مکان های دیدنی که برای شما بیان نمودیم، تنها بخشی از جاذبه های دیدنی این شهر رویایی به شمار می رود. می توانید پس از سفر به گرگان به دیگر مناطق جذاب آن نیز سفر کرده و بازدید نمایید.

آبشارهای گرگان

سوغات و صنایع دستی در بازار های روز گرگان

زمانی که وارد شهر گرگان می شوید، در مسیر شاهد صنایع دستی بسیاری خواهید بود. همه ی این صنایع دستی توسط مردم محلی این شهر ساخته می شوند. می توانید با مراجعه به بازار های روز این شهر از تمام صنایع دستی دیدن نموده، و اقدام به خرید سوغات نمایید. 

زیباترین صنایع دستی همچون عروسک های بافتنی، انواع رودوزی های دستی و سنتی، سینی های حصیری و.. همه را می توانید در بازارهای روز این شهر خریداری نمایید. حتی برخی از بازارهای روز این منطقه به دلیل نزدیکی گرگان به بندر ترکمن، اقدام به ارائه لباس های محلی ترکمنی نیز می نمایند.

اقامتگاه و محل اسکان عالی در شهر گرگان

گرگان شهر بزرگ و زیبایی است. از این رو می توانید در این شهر هم به اجاره ویلا در طبیعت اقدام نمایید. هم می توانید زیباترین سوئیت ها را در اختیار خود و خانوادتان داشته باشید. املاک باشی برای شما هر دوی این مکان های اسکان را ارائه نموده است. 

ویلاهایی با تمام امکانات در دل طبیعت، همچون استخر های روباز و جذاب و…تنها در وب سایت املاک باشی یا با نصب اپلیکیشن املاک باشی وجود دارد. می توانید پیش از حرکت به سمت شمال، به اجاره ویلا شمال از این سایت اقدام نمایید.

اجاره ویلا در گرگان و اجاره سوئیت در گرگان تنها با یکی دقیقه صرف زمان. املاک باشی راحت ترین و مقرون به صرفه ترین راه را برای شما در نظر گرفته است.

[faqs style=’filterable-toggle’]

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *